לאחר שנסע אל הנשיא רוטמן מבהיר: "אין כל שינוי"

יו"ר ועדת חוקה ביטל את ישיבת וועדת חוקה ונסע לבית הנשיא, מה שאולי מסמן את הכיוון אליו הולכים הצדדים. מוקדם יותר חשף את הדברים בהם הוא נכון להתפשר | הדברים עליהם לא מוכן רוטמן להתפשר

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/02/23 20:23 כג בשבט התשפג

לאחר שנסע אל הנשיא רוטמן מבהיר: "אין כל שינוי"
שמחה רוטמן, יחלו בהידברות?, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

תחילת המפנה? כבר מספר ימים שמתווה ההידברות של נשיא המדינה, הרצוג עומדת על השולחן כששני הצדדים מאשימים זה את זה בסיבות לכך שההידברות לא מתחילה. אך ייתכן כי מפנה צפוי בקרוב והסימנים מעידים שייתכן ונראה שיחות בקרוב. יו"ר ועדת חוקה שמחה רוטמן שעומד בלב סערת הרפורמה, עצר הערב (ג') את המשך דיוני ועדת חוקה ועל פי דיווח של העיתונאי עמית סגל סנע לבית הנשיא.

רוטמן מוכן לפשרות, לא יוותר על פסקת ההתגברות

במקביל לפגישתו עם הנשיא, אומר היום רוטמן בשיחה עם כתבים, כי במידה וייפתח משא ומתן אמיתי בין הצדדים, יהיו פשרות גם מצד הימין. בנוסף, אמר חבר הכנסת רוטמן, כי אחד הדברים בהם יהיה מוכן להתפשר, הוא נושא עילת הסבירות. רוטמן יהיה מוכן לצמצום עילת הסבירות למתווה סולברג, כך בדברים שאמר לכתבים.

ההבהרה של רוטמן

לאחר הדיווחים הללו, הוציא רוטמן הודעה מטעמו וכתב: "ישיבת ועדת החוקה תתקיים מחר בשעה 9:00 בבוקר כמתוכנן וכמפורסם. בנוסף, בניגוד לדיווחים יובהר כי אין כל שינוי בסעיף העוסק בעילת הסבירות כפי שנוסחה בטיוטת הצעת החוק שהציג חבר הכנסת רוטמן בוועדת החוקה מהיום הראשון".

לוין ורוטמן בוועדת חוקה |

לוין ורוטמן בוועדת חוקה | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

למרות כל אלה, ישנם דברים עליהם רוטמן לא מוכן להתפשר, לפחות נכון לעכשיו. רוטמן בשיחתו עם הכתבים הבהיר, כי לא יהיה מוכן להתפשר בכל הנוגע לוועדה לבחירת שופטים וידרוש רוב לפוליטיקאים בוועדה ובנוסף לא יהיה מוכן לוותר על ביטול הווטו לשופטים בוועדה. דבר נוסף עליו לא יוותר הוא פסקת ההתגברות ברוב של 61 חברי כנסת.

הנשיא יצחק הרצוג |

הנשיא יצחק הרצוג | צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ההודעה של לפיד

יו"ר האופוזיציה פרסם הודעה בה כתב על פגישתו היום עם הנשיא: "שוחחנו על מתווה הנשיא ועקרונותיו ועל החשיבות להגיע להסכמות רחבות ולמנוע קרע בעם. הצגתי בפני הנשיא את קווי היסוד עליהם לא נתפשר, בראש ובראשונה עצירת כל תהליך החקיקה. באתי לנשיא להשמיע את קולם של מאות אלפי אנשים אוהבי המדינה, שיוצאים לרחובות מודאגים וחרדים לעתידה של מדינת ישראל".