באוצר תוקעים את הרפורמה של קרעי שתקף: "מי שר האוצר?"

לאחר שהרפורמה בשוק פתיחת הרדיו אותה רוצה להעביר שר התקשורת קרעי, נתקלה בחוות דעתו של יועמ"ש משרד האוצר, תוקף השר את היועמ"ש. במכתב ששלח לשר האוצר הוא כותב: "מבקש את טיפולך, ברמת חומרה הולמת"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 14/02/23 18:58 כג בשבט התשפג

באוצר תוקעים את הרפורמה של קרעי שתקף: "מי שר האוצר?"
השר שלמה קרעי, מאשים את פקידי האוצר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מכתב חריף לשר סמוטריץ': לאחר שהרפורמה הגדולה אותה תכנן בתאגיד השידור הציבורי, ירדה מהפרק, התמקד שר התקשורת שלמה קרעי ברפורמה בשידורי הרדיו, אותם ביקש לפתוח לתחרות. לאחר שהרפורמה נתקלה בהתנגדות מצד היועמ"ש של משרד האוצר, אסי מסינג, תוקף השר את היועמ"ש ובמכתב ששלח לשר האוצר סמוטריץ' הוא דורש "להבהיר לעו"ד מסינג כי חרף התנגדותו, הצעתי תיכלל בתכנית הכלכלית הקרובה". בציוץ בטוויטר תהה קרעי "מי שר האוצר?".

כאמור, את המכתב לשר סמוטריץ' פותח השר קרעי וכותב כי "נדהמתי לעיין במכתבו של יועמ"ש משרד האוצר, עו"ד אסי מסינג ומצאתי שאין בו כל טיעון משפטי". בהמשך כותב השר כי "מכתב מסינג הוא בדיוק החתרנות הפקידותית מהסוג שנבחרנו למגר".

שר האוצר סמוטריץ

שר האוצר סמוטריץ', ביקורת על היועמ"ש במשרדו צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"רואה בחומרה רבה ניסיון זה של פקיד לחבל בפעולות הממשלה"

קרעי לא עוצר ודורש "להעמיד במקום את הפקיד הזה, ולהבהיר לו שתפקידו תחום לחוות דעת משפטיות בלבד, וגם זאת במטרה לייעל את מדיניות הממשלה, ולא לסכלה", כך קרעי במכתבו. בין טענותיו של קרעי, הוא קובע כי אין משמעות לכך שעבודת המטה נערכה במשרד התקשורת ולא במשרד האוצר ובהמשך טוען כי "אני סבור שפיקוח תקציבי הדוק, שהינו כלי פיקוח פרלמנטרי מהמעלה הראשונה, יסייע בפיקוח על עמידת התאגיד במטרות שהוגדרו לו".

בסיום המכתב מבקש קרעי מהשר סמוטריץ': "אני רואה בחומרה רבה ניסיון של זה של פקיד לחבל במדיניות הממשלה, ואני מבקש את טיפולך, ברמת חומרה הולמת, אבקש שיובהר לעורך דין מסינג כי חרף התנגדותו, הצעתי תיכלל בתכנית הכלכלית הקרובה".

המכתב של השר קרעי

המכתב של השר קרעי צילום: צילום מסך

קרעי עוקץ את סמוטריץ': "מי שר האוצר?"

באותו נושא, הגיב השר קרעי גם בציוץ בטוויטר וסיפק גם עקיצה קלה כלפי שר האוצר כשכתב: "יועמ"ש משרד האוצר מתנגד לפתיחת שוק הרדיו לתחרות ולשינויים בתקציב התאגיד. זה לא מסתדר לו עם המלצות ועדת לנדס. בדיוק מה שאתם שומעים. אז תגידו לי, מי שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' או אסי מסינג וחבורת הפקידים?".