הסמכויות מתקרבות: זה המהלך הבא של סמוטריץ' במשרד הביטחון

הקרב על הסמכויות של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' במשרד הביטחון קרוב לסיום? ובימים הקרובים הנושא הנושא צפוי להיפתר - סמוטריץ' כבר נערך למינוי משמעותי במשרד הביטחון

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 14/02/23 14:27 כג בשבט התשפג

הסמכויות מתקרבות: זה המהלך הבא של סמוטריץ' במשרד הביטחון
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

למרות ההבטחה בהסכמים הקואליציוניים, העברת הסמכויות במשרד הביטחון ליו"ר הציונות הדתית השר בצלאל סמוטריץ' מתעכבות כבר זמן רב. אבל לחדשות כיפה נודע כי הנושא צפוי להיפטר בימים הקרובים, למרות ההתנגדות העזה של שר הביטחון גלנט. 

מאחורי הקלעים סמוטריץ' מנהל שיחות עם נתניהו בנושא ונתניהו מראה מחוייבות לקיום סעיפי ההסכם שיעניקו לסמוטריץ' סמכויות במשרד הביטחון, שם הוא רוצה לאזרח מספר אגפים במנהל האזרחי עבור רווחת התושבים ביהודה ושומרון. 

בקביל, שר האוצר סמוטריץ' מתכוון להביא לאישור ישיבת הממשלה הקרובה את מינוי יהודה אליהו לתפקיד ראש מנהלת "התיישבות" במשרד הביטחון, מנהלת שתהיה אחראית על אזרוח המנהל האזרחי. אליהו ניהל עבור סמוטריץ' את המשא ומתן מול הליכוד בהקמת הממשלה.

סמוטריץ': "הבאנו הישג חסר תקדים"

מפלגת הציונות הדתית קיימה הבוקר (ג') ישיבת סיעה בגבעת הראל שבהתיישבות הצעירה, סמוטריץ' אמר בישיבת הסיעה: "ברוך השם הבאנו הישג חסר תקדים להתיישבות וההישג הזה רשום כולו על שמכם. על שמם של פורום ההתיישבות הצעירה, על שמם של המתיישבים הגיבורים, של החולמים. ממשלת ישראל תומכת בהתיישבות בכל ארץ ישראל וברוך השם קיבלנו החלטה היסטורית. יש עוד הרבה לאן להתקדם וכמובן רצינו צעדים רחבים יותר אבל זו בהחלט התחלה טובה".