נתניהו הודיע: הממשלה אישרה את הקמתו של היישוב החדש

בפתח ישיבת הממשלה התייחס ראש הממשלה נתניהו להקמת היישוב החדש בדרום ואמר: "והיום אנחנו משלימים את ההקמה ע"י תקצוב התכנון של היישוב" | גלנט בירך: "מול האיומים של אויבנו אנו נוטעים, בונים ומיישבים"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 05/02/23 13:00 יד בשבט התשפג

נתניהו הודיע: הממשלה אישרה את הקמתו של היישוב החדש
ישיבת הממשלההיום, צילום: חיים צח /לע"מ

ראש הממשלה בנימין לנתניהו חזר לפנות בוקר מביקורו בצרפת והתייחס בין היתר להקמתו של היישוב החדש בדרום - "חנון". נתניהו הודיע כי הממשלת תתקצב את תכנון היישוב ואמר: "אנחנו מוציאים את הקמת היישוב אל הפועל".

היישוב החדש שיקום בעוטף עזה

"הממשלה תשלים היום את הקמתו של יישוב חדש - היישוב 'חנון' בעוטף עזה" אמר נתניהו. "אנחנו החלטנו על הקמתו בזמן הממשלה הקודמת שלנו, והיום אנחנו משלימים את ההקמה ע"י תקצוב התכנון של היישוב, ובכך אנחנו מוציאים את הקמת היישוב אל הפועל. הקמת היישוב היא עדות נוספת לחוסן של עוטף עזה ולעוצמתה של מדינת ישראל עם כל האיומים, מול טפטוף כזה או אחר שאנחנו מגיבים עליו בעוצמה. אנחנו רואים שאנשים מדברים בהחלטות שלהם לבוא ולהתיישב בעוטף עזה ולהקים יישובים חדשים באזור. אנחנו גאים לבנות את ארץ ישראל ואנחנו גאים לחזק את ההתיישבות בכל חלקיה

גם שר הביטחון גלנט בירך על הקמת היישוב ואמר: "קמת ישוב חדש בעוטף עזה היא מימוש החזון הציוני הלכה למעשה. חיזוק ההתיישבות בנגב ובעוטף עזה בעת הזו מעביר מסר ברור: מול האיומים באזור אנו נוטעים, מקימים ומיישבים".

"יחזק את גבולנו הדרומי מול רצועת עזה"

במשרד השיכון אומרים כי הקמת חנון פיתוחו ושגשוגו יסמלו יותר מכל את חיזוק האחיזה והעשייה המתמשכת באזור זה של המדינה. כמו כן, המיקום המיועד להקמת היישוב נמצא בין יישובים חקלאיים קיימים ובקרבה לתשתיות ראשיות, כך שתהליך הקמת היישוב יהיה מהיר ויחסוך עלויות בפיתוח, ללא פגיעה בסביבה ובנוף באזור.

נתניהו מדבר על האיומים 

על ביקורו בפריז אמר נתניהו: "אני חזרתי לפנות בוקר מביקור מדיני חשוב בצרפת. במהלך הביקור נפגשתי עם נשיא צרפת עמנואל מקרון. במרכז שיחתנו הארוכה, אני חייב להגיד, עמדה המטרה המשותפת שלנו - להיאבק בניסיון של איראן להשיג נשק גרעיני וארסנל גרעיני. הדבר הזה נמצא בקירוב עמדות שאני לא זוכר כמוהו מזה זמן רב. אירופה זזה יותר לעמדה של ישראל, לא עמדה זהה, אבל העמדות הרבה יותר קרובות, כפי שגם נוכחנו בביקורים של ג'ק סאליבן ומזכיר המדינה בלינקן בעניין של איראן. 

נתניהו

נתניהו ממריא לפריז צילום: Avi Ohayon/GPO