בכירים בממשלה במתקפה על היועמ"שית: "איומים - הממשלה לא תתקפל"

ההודעה של היועמ"שית עי רש הממשלה נתניהו לא יכול לעסוק ברפורמה המשפטית כי הורא נמצא בניגוד עניינים הרגיזה את בכירי הקואליציה, "כל היועמ"שים והשופטים בניגוד עניינים

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 02/02/23 12:02 יא בשבט התשפג

בכירים בממשלה במתקפה על היועמ"שית: "איומים - הממשלה לא תתקפל"
יריב לוין ונתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הקריאה החריגה שיצאה הבוקר (ה') מלשכת היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה לנתניהו כי אינו יכול לעסוק ברפורמה המשפטית גררה שורה של תגובות תוקפניות מבכירי הקואליציה שטוענים כי מיארה עצמה נמצאת בניגוד עניינים. 

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, יריב לוין אמר למיארה: "אתמול שמענו דברים חמורים מאין כמוהם מפיו של עורך דין בכנס שערכה לשכת עורכי הדין. אפשר היה לצפות שהיועצת המשפטית לממשלה תפעל ותשמיע קול ברור בעניין זה. אבל לא.

"מסתבר שניגוד עניינים הוא דבר מוזר"

היועצת וצוותה עסוקים בכתיבת עוד חוות דעת שתכליתה למנוע מראש הממשלה להביע את עמדותיו. מסתבר שניגוד עניינים הוא דבר מוזר. לנבחר ציבור אסור לדבר על רפורמה בייעוץ המשפטי, אבל ליועצת המשפטית ולצוותה מותר לפעול לסכל את הרפורמה שנוגעת ישירות לסמכויותיהם.

יו״ר הקואליציה, ח״כ אופיר כץ: הוסיף: "המכתב של היועמ״שית הוא אבסורד מוחלט וניסיון לסתימת פיות. ראש הממשלה נתניהו הלך לבחירות גם על הנושא המשפטי, קיבלנו מנדט ברור מהציבור לבצע את הרפורמה. אם נלך לפי רוח דבריה, אז כל היועמ״שים והשופטים בניגוד עניינים. זאת עוד הוכחה לנחיצות הרפורמה שתחזיר את הדמוקרטיה לישראל אל מול העריצות המשפטית".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב גם הוא ואמר: "היועמ"שית מנסה להלך אימים על ראש הממשלה ועל ממשלת ישראל. באיומים לא משנים מדיניות והממשלה לא תתקפל. אם רוצים שיח זה לגיטימי, אבל חייבים להבין שאיומים כאלו רק מדרבנים את הממשלה להעביר את הרפורמה כמה שיותר מהר".