נתניהו על סמוטריץ' "הרבה אנשים אומרים הרבה דברים כשהם לא בשלטון"

ראש הממשלה התייחס בראיון לרשת אמריקאית לאמירותיו של שר האוצר טרם הבחירות, ואמר כי שר האוצר מרסן את עצמו. על הרפורמה במערכת המשפט: "תעניק לכנסת את היכולת לבטל פסיקות של בית המשפט העליון"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 01/02/23 07:35 י בשבט התשפג

"הרבה אנשים אומרים הרבה דברים כשהם לא בשלטון"
נתניהו | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מאז קמה ממשלתו השישית לפני חודש, ראש הממשלה בנימין נתניהו ספג ביקורת לא מעטה, כאן בארץ ובעולם בכלל. אולי בניסיון להדוף את המתקפות מחוץ, העניק נתניהו ראיון לרשת CNN, והתייחס למגוון רחב של נושאים דוגמת הגרעין האיראני, הפלשתינים, הרפורמה במערכת המשפט ושר האוצר בצלאל סמוטריץ'.

"אני שולט בממשלה, ואני אחראי על המדיניות שלה"

ברשת החדשות האמריקאית נכתב כי סמוטריץ' תיאר את עצמו כ"הומופוב פאשיסטי", על כך אמר נתניהו: "ובכן, הרבה אנשים אומרים הרבה דברים כשהם לא בשלטון. למרות זאת, הם מרסנים את עצמם כשהם עוברים לעמדות ההנהגה, וזה בדיוק המקרה כאן". 

עוד הוא האשים את המבקרים בצביעות ואי החזקת גישה דומה כלפי קודמיו נפתלי בנט ויאיר לפיד, והוסיף: "אני שולט בממשלה, ואני אחראי על המדיניות שלה, והמדיניות היא הגיונית, ואחראית, וכך היא תהיה". 

סמוטריץ

סמוטריץ' ונתניהו צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"לחזק את הדמוקרטיה"

מאז הציג שר המשפטים יריב לוין את הרפורמה המתוכננת למערכת המשפט, נשמעו ביקורת ואיומים כלפיה, שוב, בארץ ובעולם. נתניהו הרגיע ואמר כי תפקידה הוא "לחזק את הדמוקרטיה" בישראל, וכי היא "תעניק לכנסת (ובהרחבה למפלגות בשלטון) את היכולת לבטל פסיקות של בית המשפט העליון, למנות שופטים ולהרחיק מהמשרדים יועצים משפטיים שייעצו המשפטי שלהם".

ראש הממשלה נשאל והתייחס למשא ומתן מדיני אפשרי מול הפלשתינים ואמר כי "עקפתי אותם, הלכתי ישר למדינות ערב והבאתי רעיון חדש של שלום. הבאתי ארבעה הסכמי שלום, הסכמי אברהם, שזה מספר כפול ממספר הסכמי השלום שכל קודמיי הביאו ב-70 שנים גם יחד".

"אני לעולם לא מדבר עם מבצעים ספציפיים"

כמו בעבר, נתניהו הבהיר כי הוא נגד הסכם הגרעים עם איראן: "אם יש לך משטר רשע שמבקש להשיג נשק גרעיני, אתה יכול לחתום איתו גם 100 הסכמים, אבל זה לא יעזור". נתניהו הזכיר חשיבות הסנקציות הכלכליות על משטר האייתולות, אולם לדבריו, "הדבר החשוב ביותר הוא לייצר איום צבאי אמין".

על רקע התקיפה באיספהאן והדיווחים הרבים בשבוע האחרון, אמר נתניהו כי ישראל "פועלת נגד פיתוח מערכות נשק מסוימות", אולם סירב לאשר או להכחיש אם ישראל אכן עומדת מאחורי הפעולה השבוע. "אני לעולם לא מדבר עם מבצעים ספציפיים, ובכל פעם שיש פיצוץ במזרח התיכון מאשימים את ישראל. לפעמים זה אנחנו ולפעמים זה לא".