מכה לדרעי: הייעוץ המשפטי דורש להחיל את הרפורמה רק מהכנסת הבאה

בהתכנסות הבוקר בוועדת חוקה נמשך הדיון ברפורמה במערכת המשפט. אתמול פרסם הייעוץ המשפטי לכנסת חוות דעת כי גם אם הרפורמה תאושר, כי תחול רק מהכנסת הבאה | עימות קשה בין רוטמן לקריב

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/01/23 10:52 ז בשבט התשפג

מכה לדרעי: הייעוץ המשפטי דורש להחיל את הרפורמה רק מהכנסת הבאה
דרעי, היום | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מכה לקואליציה: הייעוץ המשפטי לכנסת העביר אמש (ש') חוות דעת לפיה גם אם הרפורמה במערכת המשפט תעבור, יישומה ייאלץ לחכות לכנסת הבאה. בחוות הדעת כותבים בייעוץ המשפטי: "שינוי כללי המשחק באמצע המשחק". בכך ייתכן ומדובר באתגר לא פשוט עבור הקואליציה ובמיוחד עבור אריה דרעי שמחכה לחקיקת הרפורמה, על מנת לחזור ולכהן כשר בממשלה.

צפו בעימות בין רוטמן לקריב בוועדה:

"הצעת החוק פוגעת קשות ביכולתו של בית המשפט לשמש כבלם"

במסמך נמתחת ביקורת על חלק מהחוקים שמקדמת הרפורמה, בסעיף מתוך חוות הדעת נכתב: "בנוסח המוצע נבחרו ושולבו להצעה אחת נקודות קיצון מהצעות שונות, תוך שהושמטו ממנה כל מנגנוני האיזון שהוצעו בעבר, כך שבתמונה הכוללת - הצעת החוק פוגעת קשות ביכולתו של בית המשפט לשמש כבלם לכוחן של הרשות המחוקקת והמבצעת. גם במבט השוואתי על דמוקרטיות אחרות, נראה כי קשה למצוא שילוב של הגבלות כה משמעותית על יכולתה של הרשות השופטת לבקר את הרשות המחוקקת והמבצעת".

חוות הדעת של הייעוץ המשפטי

חוות הדעת של הייעוץ המשפטי צילום: ללא

עימות קשה בוועדת חוקה 

בתוך כך ובצל הפיגוע הקשה בסוף השבוע, התכנסה הבוקר וועדת חוקה על מנת להמשיך ולדון ברפורמה המשפטית. במהלך הדיון חל עימות בין יו"ר הוועדה חבר הכנסת שמחה רוטמן לבין חבר הכנסת גלעד קריב מהאופוזיציה. 

רוטמן ולוין

רוטמן ולוין צילום: Yonatan Sindel/Flash90

קריב אמר בנוגע לקיום הוועדה יום לאחר גל הפיגועים הקשים: "אם היום הזה היה באמת מקודש בעיניכם לא היינו מתכנסים לישיבה והיו״ר היה מבטל את הישיבה כמו שהצעתי לו". רוטמן ענה לו בתקיפות ואמר: "יהיה יום קר מאוד בגיהנום לפני שאקבל מכם הטפות מוסר על מה שעושים ביום הזה, מי שהפגין אתמול עם דגלי מרצחים".