פרסום ראשון ח"כ מש"ס מקדם: חצי שנת מאסר למי שיגיע לכותל בלבוש לא צנוע

הצעת חוק שהונחה לאחרונה על שולחן הכנסת ה-25 קובעת כי מי שיגיע לכותל בלבוש לא צנוע או יתפלל בתפילה מעורבת, עלול להיכנס למאסר של חצי שנה או שישלם 10,000 שקל קנס

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 26/01/23 14:32 ד בשבט התשפג

ח"כ מש"ס מקדם: חצי שנת מאסר למי שיגיע לכותל בלבוש לא צנוע
ש"ס, צילום: יונתן סינדל פלאש 90

חבר הכנסת אוריאל בוסו ושר הדתות מיכאל מלכיאלי מש"ס הניחו לאחרונה על שולחן הכנסת הצעת חוק חדשה-ישנה שנועדה להסדיר בחוק את התנהגות המבקרים בכותל, על פי ההצעה, מי שיעבור על אחד מתוך שורה של סעיפים, עלול לשבת חצי שנה במאסר או לשלם קנס של 10,000 שקלים.

בין המעשים האסורים בחוק המוצע:

  1. עריכת טקס, לרבות טקס דתי, שלא על פי מנהג המקום, הפוגע ברגשות ציבור המתפללים כלפי המקום
  2. תלבושת שאינה הולמת את קדושת המקום
  3. נגינה בכלי נגינה, השמעת מוזיקה ושירה שלא בהיתר הממונה
  4. עישון ברחבת התפילה
  5. תפילה מעורבת של גברים ונשים
  6. בתחום עזרת נשים, עריכת טקס הכולל הוצאת ספר תורה וקריאה בו, תקיעה בשופר, התעטפות בטלית או הנחת תפילין.

על פי הצעת החוק, דינו של העובר על אחד מהסעיפים הוא מאסר שישה חדשים או קנס 10,000 שקלים. בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב: "עד היום, נושא השמירה על המקומות הקדושים הוסדר בתקנות השמירה על מקומות קדושים ליהודים, כ-50 שנים מאז שוחרר הכותל המערבי, טרם הוסדרו מעמדו ושמירת קדושתו של הכותל המערבי, בחוק מיוחד החל על הכותל.

דבר זה גורם מפעם לפעם לפגיעה בערכים המקודשים של עם ישראל. לפיכך מוצע לקבוע בחוק הוראות שיסדירו הן שמירת סדרי התפילה ברחבת התפילה של הכותל המערבי וכן את שמירת מעמדה וקדושתה של רחבת הכותל כולה". הצעת חוק זהה הונחה על שולחן הכנסת העשרים וארבע על ידי חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי.

נשות הכותל בתגובה: בושה גדולה

"הצעת החוק השערורייתית והנוראית של ח"כ בוסו לא רק מתעלמת באופן מכוון מפסיקת בית המשפט המחוזי שקבע שתפילת נשות הכותל היא מנהג המקום וכי מותר לנשים להניח תפילין ולהתעטף בטלית בכותל, היא למעשה מוציאה אל מחוץ לחוק את תפילת נשות הכותל ואת תפילות הזרמים הליברליים, בבחינת שריפת המכשפה בכיכר העיר. אנו חשות בושה גדולה שבכנסת ישראל מונחת הצעת חוק שמטרתה לפגוע במיליוני יהודיות ויהודים ברחבי העולם ולהדיר אותם מהכותל. כנסת ישראל מוציאה הלכה למעשה גט כריתות לזרמים הליברליים ולנשות הכותל ומנתקת את הקשר עם יהדות התפוצות. 
יום שחור למדינת ישראל. נשות הכותל ימשיכו להתפלל בעזרת הנשים בכותל המערבי כדרכן, לקרוא במקום בספר תורה, להניח תפילין ולהתעטף בטלית, כפי שהן עושות כבר 34 שנים".