ברגע האחרון: המהלך של הליכוד נגד וליד טאהא

חבר הכנסת וליד טאהא מסיעת רע"מ היה צריך להתמנות ליו"ר ועדה מיוחדת לענייני המגזר הערבי, אבל ברגע האחרון בליכוד חזרו בהם מההסכמות והקמת הוועדה מתעכבת

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 25/01/23 12:51 ג בשבט התשפג

ברגע האחרון: המהלך של הליכוד נגד וליד טאהא
וליד טאהא, צילום: חדשות כיפה

ועדת הכנסת בראשות יו"ר הקואליציה חבר הכנסת אופיר כ"ץ התכנסה הבוקר (ד') כדי להקים מספר וועדות משנה שיאפשרו גם לחברי כנסת מהאופוזיציה לקבל תפקיד בעל משמעות, אבל ברגע האחרון, חבר הכנסת וליד טאהא מרע"מ, נשאר בלי כלום. 

בכירים ברע"מ מספרים כי על פי ההסכם בין רע"מ לליכוד, המפלגה הייתה אמורה לקבל את ראשות הוועדה המיוחדת לענייני החברה הערבית שתפעל למתן פתרונות לחברה הערבית בישראל, אבל ברגע האחרון בליכוד חזרו בהם ולא מסכימים להעניק לטאהא את ראשות הוועדה. מי שכן קיבל ראשות וועדה הוא חבר הכנסת איימן עודה מהרשימה המשותפת. 

בנוסף, ועדת הכנסת אישרה הבוקר את החלטת יו"ר הכנסת בעניין מועדי הכנסים במושב הראשון ומועד פתיחת המושב השני של הכנסת ה- 25  כנס החורף של המושב הראשון נפתח ביום שלישי, כ"א בחשוון התשפ"ג, 15.11.2022 , ויסתיים ביום ראשון, י"א בניסן התשפ"ג, 2.4.2023. כנס הקיץ ייפתח ביום ראשון, ט' באייר התשפ"ג, 30.4.2023 , ויסתיים ביום ראשון, י"ב באב התשפ"ג, 30.7.2023.

ח"כים חרדים מחו על כך שמושב הקיץ יסתיים רגע אחרי ט' באב וחוששים שתתקיים חקיקה בערב הצום. ח"כ טור פז עקץ: "אתה מניח שבית המקדש לא יקום עד ט' באב?". חבר הכנסת אלקין הוסיף אמירה מעניינת: מברך את הקואליציה על הארכת מושב החורף, אין סיבה שלחברי הכנסת יהיה חופש כל כך ארוך והכנסת לא תעבוד.