מתן כהנא לוקח אחריות על הפאדיחה ומסביר: "חשבתי שהוא צוחק עלי"

אחרי התקרית שהחריבה לאופוזיציה את הפיליבסטר המתוכנן, שנגרמה מטעות של חברת הכנסת אורית פרקש הכהן, לוקח חבר הכנסת כהנא אחריות שלא רואים כל יום בכנסת ומסביר מדוע הוא האשם בסיפור

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/01/23 22:07 א בשבט התשפג

מתן כהנא לוקח אחריות על הפאדיחה ומסביר: "חשבתי שהוא צוחק עלי"
מתן כהנא, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ג'נטלמן אמיתי: הלילה האורות במליאת הכנסת היו אמורים לדלוק שעות נוספות לאחר שהאופוזיציה תכננה פיליבסטר לילי לפני ההצבעה על החוק הנורווגי אותו תכננה הקואליציה. טעות של חברת הכנסת פרקש הכהן שאיחרה מלהגיע לנאומה גרמה לכך שהקואליציה הריצה את שמות הנואמים אחרי ומשלא הגיעו, סיימו בקואליציה את הדיון וניגשו להצבעות. לאחר הפארסה האשימו באופוזיציה את פרקש הכהן אך מי שלקח גם אחריות לאירוע היה חבר מפלגתה, מתן כהנא.

ההודעה של חבר הכנסת כהנא לחבריו:

ההודעה שנשלחה

ההודעה שנשלחה צילום: ללא

כהנא מסביר מדוע זו אשמתו

בהודעה ששלח לחבריו לסיעה ופרסמה העיתונאית מורן אזולאי, כתב כהנא כך: "חברים יקרים, אני אחראי לפחות כמו אורית (אולי אפילו יותר). כשאני עליתי לדבר לא ידעתי שאני אמור לדבר שוב בסמוך. כשבוסו שאל אותי אם אני רוצה לעלות שוב, חשבתי שהוא כאילו צוחק עליי. לא הבנתי שבעצם יש לי זכות דיבור נוספת. אם הייתי עולה, אורית הייתה מספיקה להגיע. בקיצור לדעתי זו יותר אשמתי מאשמתה של אורית". כתב כהנא לחבריו.

אורית פרקש הכהן

אורית פרקש הכהן צילום: Hadas Parush/Flash90

באופוזיציה תוקפים

באופוזיציה תקפו את הטעות של חברת הכנסת מהמחנה הממלכתי וכבר החלו להעלות השערות כאילו מדובר במהלך מכוון. גורמים באופוזיציה אמרו: "טעות מביכה. כבר לא יודעים אם הם לא עשו דיל עם הליכוד".