צפו ברגע הרמטכ"ל לשעבר חושף: אימא שלי רצתה שאהיה רב

חבר הכנסת מהמחנה הממלכתי, גדי איזנקוט, חתם שבוע בו התחלפו הרמטכ"לים, ברגע כן במיוחד: "כשהתקשרו אל אימא ובישרו לה שמוניתי לרב אלוף היא הביעה צער, היא אמרה: 'רציתי שיהיה רב'" | ומה הקשר למירב בן ארי?

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 19/01/23 17:45 כו בטבת התשפג

הרמטכ"ל לשעבר חושף: אימא שלי רצתה שאהיה רב
גדי איזנקוט | , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בשבוע בו סיים אביב כוכבי את תפקידו כרמטכ"ל ה-22, והרצי הלוי נכנס לתפקידו כרמטכ"ל ה-23, חבר הכנסת מהמחנה הממלכתי, גדי איזנקוט, הרמטכ"ל ה-21, חשף ברגע כן במיוחד, כיצד הגיבה אמו לבשורה כי יקבל דרגות רב אלוף.

"היא הביעה צער"

"כשהתקשרו אליה ובישרו לה שמוניתי לרב אלוף היא הביעה צער, היא אמרה: 'רציתי שיהיה רב', אמרתי לה, 'בכל זאת - רמטכ"ל, רב - רב אלוף", צחק, ואמר לעיתונאית מורן אזולאי בערוץ כנסת. "היא אישה דתיה, גדלתי בבית מסורתי וזה חלק מהעוצמה והיכולת לראות את הדברים בצורה מאוזנת". 

"הראשונה שתיעדה את זה היתה מירב בן ארי"

לשאלה מתי הבין כי יגיע עד לתפקיד הרמטכ"ל, השיב: "באופן רשמי מי שהודיעה לי שאני אהיה רמטכ"ל זו חברת הכנסת מירב בן ארי. שימשתי כמח"ט גולני ב-1998, והיא הייתה קצינת החינוך המוכשרת מאוד של החטיבה. באיגרת הפרידה היא כתבה שהיא עשתה שירות משמעותי, מודה לי על השירות, ומשוכנעת שעוד תראה אותי כרמטכ"ל. אז הראשונה שתיעדה את זה היתה מירב בן ארי".

"שמעתי את זה פה ושם. קצינים שעבדו איתי ברמת האלוף משנה, באמת המחשבה הייתה כשמוניתי למזכיר צבאי, עברתי ליד התמונות של כל הרמטכ"לים, אמרתי יש פה כאלה שהם טובים ממני, חלק כמוני חלק קצת פחות. אני גם יכול וגם רוצה".