ראשת ממשלת ניו זילנד התפטרה מתפקידה: "אין לי מספיק אנרגיה"

חמש שנים אחרי ששברה שיא וכבשה את ראשות ממשלת ניו זילנד כשהיא רק בת 37, ג'סינדה ארדרן מתפטרת מתפקידה: "אני לא עוזבת משום שקשה. אני עוזבת משום שעם התפקיד המיוחס הזה באה אחריות, האחריות לדעת מתי את האדם הנכון להוביל, ומתי לא"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/01/23 09:08 כו בטבת התשפג

ראשת ממשלת ניו זילנד התפטרה מתפקידה: "אין לי מספיק אנרגיה"
ג'סינדה ארדרן, צילום: shutterstock

ראשת ממשלת ניו זילנד, ג'סינדה ארדרן, הודיעה הלילה (בין רביעי לחמשי) כי היא מתפטרת מתפקידה. ארדרן, בת 42, התפטרה ולא תתמודד לקדנציה שלישית על הנהגת המדינה. "אני לא עוזבת משום שקשה. אני עוזבת משום שעם התפקיד המיוחס הזה באה אחריות, האחריות לדעת מתי את האדם הנכון להוביל, ומתי לא", אמרה ארדרן.

בימים הקרובים: מציאת יורש

לדבריה, היא תפרוש מראשות מפלגת הלייבור עד 7 בפברואר, ובימים הקרובים תיערך הצבעה למציאת היורש שלה. בחירות כלליות יתקיימו בניו זילנד ב-14 באוקטובר.

סגר בניו זילנד, ארכיון

ניו זילנד, ארכיון צילום: shutterstock

"אני יודעת מה המשרה דורשת, ואני יודעת שכבר אין לי מספיק אנרגיה למלא אותה כמו שצריך", אמרה ארדרן במסיבת העיתונאים שכינסה. נזכיר כי ארדרן עשתה היסטוריה כשנבחרה בשנת 2017 לתפקיד ראשת הממשלה הצעירה בעולם כשהיא רק בת 37.

שנת הבחירות של ניו זילנד

בניו זילנד מדובר בשנת בחירות והקרב צמוד, אך עם זאת טענה ארדרן כי להתפטרותה אין קשר לאיבוד הגובה בסקרים של מפלגתה. ארדרן הרכיבה בהצלחה את הממשלה ב-2017 לאחר שרה"מ הקודם נכשל בהרכבת הממשלה, וב-2020 הובילה את מפלגת הלייבור לניצחון אדיר של 49% מהקולות, הישג שיא שלה מזה 50 שנה. מפלגתה תיאלץ עכשיו למצוא מחליף או מחליפה ראויים.