סופי: זה השכר החדש של חברי הכנסת

ועדת הכנסת אישרה את המלצת הוועדה הציבורית לקצץ את העלייה הצפויה בשכר חברי הכנסת, עד היום שכר חברי הכנסת היה 45,274 שקל בחודש, ועדת הכנסת אישרה היום כי השכר יעמוד על 47,530 שקל בחודש

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 17/01/23 16:02 כד בטבת התשפג

סופי: זה השכר החדש של חברי הכנסת
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ועדת הכנסת אישרה היום, (ג׳), את המלצת הוועדה הציבורית לקביעת שכר ותשלומים אחרים לחברי הכנסת בראשות פרופ' יובל אלבשן, להעלות את שכר חברי הכנסת בשיעור של 5.1% ,זאת במקום העדכון האוטומטי של 12.5% בהתאם לעליית השכר הממוצע במשק, השכר החדש יעמוד על 47,530 שקל בחודש.

בפתח הדיון אמר יו״ר ועדת הכנסת, ח״כ אופיר כץ: "אנחנו נבחרי הציבור חייבים להקשיב לרחשי הציבור. בתקופה של עליות מחירים שהעגלה בסופר הפכה להיות יקרה, האינפלציה קפצה,  ולאנשים קשה מאוד, אני חושב שאנחנו להתחשב ולהקשיב כל הזמן לקושי של הציבור ולמה שקורה בשטח ולכן אני ממליץ לחברי הוועדה להצביע בעד ההמלצה של הוועדה הציבורית".

"נשיא בית המשפט העליון מקבל מעל 104 אלף שקלים - אני מציע שנצמיד את שכר הח"כים לשכר השופטים"

בנימוקי הוועדה הציבורית נכתב כי, "על רקע המצב הכלכלי ובשל הדוגמה שצריכים חברי הכנסת לשמש לציבור בכלל ולעובדי הציבור בפרט, סבורה הוועדה הציבורית כי העלייה האמורה אינה הולמת, ואינה עולה בקנה אחד עם שינויי השכר הצפויים במגזר הציבורי, ויש בה כדי להרחיב את פערי השכר בין נושאי המשרה לבין יתר עובדי המגזר הציבורי". בשל נסיבות אלה, המליצה הוועדה הציבורית כי "בעדכון שכר היסוד של חברי הכנסת בשנת 2023 תקוצץ מרבית העלייה האוטומטית בשיעור של 12.5% ועדכונו יעמוד על שיעורו בשנת 2022 בלבד כך שיעלה בשיעור של 5.1% בלבד". 

ח"כ ינון אזולאי: "מין הראוי שההמלצה הייתה להעלות לנו את השכר. אני עבד של הציבור ומקדיש לו את כל הזמן. גם כשאני לא בכנסת אני מסתובב בארץ ושומע את רחשי הציבור. מקבל פניות גם בארבע לפנות בוקר. נשיא בית המשפט העליון מקבל מעל 104 אלף שקלים, יותר מראש הממשלה ויו"ר הכנסת. עיני אינה צרה בהם, אבל אני מציע שנצמיד את שכר הח"כים לשכר השופטים. כל מה שח"כ מקבל הוא מקבל בזכות ולא בחסד. אינני מקבל את המלצות הוועדה, אבל אני מקבל את בקשתך אדוני יו"ר הוועדה".

חשב הכנסת, חיים אבידור הסביר: הוועדה הציבורית בעצם אמרה שהיא חושבת שח"כ צריך להרוויח שכר הוגן  ומכובד שתאפשר לו לעשות את העבודה שלו. טענת הוועדה הציבורית הייתה שההעלאה הצפויה בגובה של 12.5% הייתה חריגה ושלדעתה אינה משקפת בפועל את המצב הכלכלי בתקופה זאת.  חברי הוועדה קיבלו את המלצות הוועדה הציבורית ברוב של 4 בעד וח"כ אחד, שנמנע.