סמוטריץ' תוקף את דברי חיות ומתייחס לדבריה בביטול: "טיעונים רדודים"

שר האוצר וישב ראש מפלגת הציונות הדתית עונה למתקפה של אסתר חיות בנוגע למערכת המשפט ואומר כי "נאום הנשיאה חיות רק מוכיח את חיוניות הרפורמה לתיקון מערכת המשפט ולחיזוק הדמוקרטיה הישראלית, הגיע הזמן לריסטרט"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/01/23 07:38 כ בטבת התשפג

סמוטריץ' תוקף את דברי חיות ומתייחס לדבריה בביטול: "טיעונים רדודים"
בצלאל סמוטריץ', צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

אחרי שנשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות התייחסה אמש (ה') בפעם הראשונה באופן ציבורי לרפורמה המשפטית שמקדם שר המשפטים יריב לוין, שר האוצר תוקף אותה על דבריה החמורים. נזכיר כי חיות התארחה בכנס השנתי של העמותה למשפט ציבורי בעיר חיפה, שבו השתתפה גם היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה.

סמוטריץ': "נאום הנשיאה חיות רק מוכיח את חיוניות הרפורמה"

סמוטריץ', שר האוצר ויושב ראש הציונות הדתית, מפלגה שחרתה על דגלה את התיקון במערכת המשפט, כתב: "נאום הנשיאה חיות רק מוכיח את חיוניות הרפורמה לתיקון מערכת המשפט ולחיזוק הדמוקרטיה הישראלית: ‏ההתנשאות, הדמגוגיה, ההתחפרות בעמדות, חוסר הסובלנות, רדידות הטיעונים והדיפת כל בדל של ביקורת - כפי ששמענו כעת גם בנאום, הביאו את אמון הציבור במערכת המשפט לשפל. הגיע הזמן ל Restart של תיקון".

נזכיר כי במפלגתו של סמוטריץ' חבר שמחה רוטמן, יושב ראש ועדת חוקה, חוק ומשפט שעיקר עיסוקו בכנסת הוא מערכת המשפט. נשיאת העליון אמרה אמש (ה') כי "למעשה מדובר במתקפה שלוחת רסן על מערכת המשפט משל היתה אויב שיש להכניעו. הם אומרים כי מדובר בתכנית לתיקון מערכת המשפט, ואני אומרת זו תכנית לריסוק מערכת המשפט. היא מיועדת להנחית מכה אנושה על עצמאותה ואי-תלותה של הרשות השופטת ולהפוך אותה לרשות שותקת".

חיות: "התכנית מתגברת על זכויות אדם של כל פרט בחברה הישראלית"

"שנת ה-75 של המדינה עלולה להיזכר כשנה שבה ספגה הדמוקרטיה הישראלית פגיעה אנושה", תקפה חיות. "הדמוקרטיה איננה רק שלטון הרוב, הרוב לא נתן לאף אחד צ'ק פתוח לעשות ככל העולם על רוחו".  בנוסף אמרה: "התכנית היא מתקפה שלוחת רסן, פגיעה אנושה בזהותה הדמוקרטית של המדינה. טועה מי שחשוב שפסקת ההתגברות מתגברת על בית המשפט, היא מתגברת על זכויות אדם של כל פרט בחברה הישראלית".