דרעי התפרק בדמעות: "אין לי כוחות לדבר"

שר הבריאות והפנים, יו"ר מפלגת ש"ס אריה דרעי נשא הספד בהלוויית מנהיגה הרוחני של התנועה הרב שלום בעדני זצ"ל: "תתפללו עלינו, שנוכל לעמוד במשימה הגדולה של הדור הזה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/01/23 15:26 יח בטבת התשפג

דרעי התפרק בדמעות: "אין לי כוחות לדבר"
דרעי בהלוויה, צילום: אשר מדינה

יו״ר ש״ס השר אריה דרעי נשא דברי הספד ודמע בהלוויית מרן שלום בעדני זצ״ל שנפטר היום והיה ראש כולל תורה וחיים בבני ברק, וכיהן כנשיא מועצת חכמי התורה של מפלגת ש"ס לאחר פטירתו של חכם שלום כהן.

דרעי בכה בהספד ואמר: ״כי אבי ואמי עזבוני. אוי רבנו, בהלוויית מרן חכם שלום זצוק״ל אמרת משפט מצמרר: חכם שלום למה הלכת, אני הייתי צריך ללכת כי אני יותר מבוגר ממך.. והנה הלכתם כמעט ביחד, ומי יורה לנו דעה וינחה אותנו את הדרך. בנות ישראל תבכו, מי דאג לסמינרים? מי דאג לתלמידות אור החיים? מי דאג לתלמודי התורה? את כולם נשא על שכמו הרב בעדני. במערכה האחרונה בבחירות, גם כשהיה במצב רפואי קשה הוא הגיע וזעק את הזעקה למען התנועה. 

אין לי כוחות לדבר. רבינו הקדוש, אני רוצה להבטיח לך שנמשיך בדרך שהתוות לנו, יחד עם מרן רבנו עובדיה יוסף ומרן חכם שלום כהן זצוק״ל, החוט המשולש לא במהרה יינתק. עם ישראל זקוק לישועה, אני מתחנן לפניכם, תעמדו לפני כיסא הכבוד ואל תרפו. ותתפללו עלינו, שנוכל לעמוד במשימה הגדולה של הדור הזה כי כשל כוח הסבל, עד שהקב״ה יגאל אותנו במהרה".

"הוא היה נגיש לכולם, לא היה לו עוזרים ולא היה לו נהגים"

בראיון לחדשות כיפה, סופד חבר הכנסת אוריאל בוסו מש"ס ומספר על הייחודיות והפשטות של הרב: "הוא היה נגיש לכולם לא היה לו עוזרים ולא היה לו נהגים. כל אחד יכול היה להתקשר אליו והוא היה עונה". חבר הכנסת מספר על הפגישות האישיות עם הרב: "עשרות פעמים הייתי אצלו, גם בעניינים אישיים וגם בהתייעצויות פוליטיות, הוא היה חד מחשבה וידע לרדת לרזולוציות לפרטים".