ראיון "רוצים לחסל את הדמוקרטיה - אני לא מתכוון לשתוק ולא מתכוון לסתום"

חבר הכנסת יוראי להב הרצנו תוקף את ההתבטאויות של חברי עוצמה יהודית ואומר לחדשות כיפה: "חברי כנסת ממפלגתו של שר המשטרה רוצים לעצור באזיקים את ראשי האופוזיציה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 11/01/23 12:18 יח בטבת התשפג

"רוצים לחסל את הדמוקרטיה - אני לא מתכוון לשתוק ולא מתכוון לסתום"
יוראי להב הרצנו, צילום: כיפה

דיון סוער בוועדת החוקה של הכנסת: חבר הכנסת יוראי להב - הרצנו הוצא מהדיון 5 פעמים אחרי שמחה על הרפורמה במערכת המשפט של שר המשפטים יריב לוין שנכח גם הוא בדיון, במהלך הדיון כובו המקרופונים של חברי הכנסת. 



בשיחה עם חדשות כיפה אמר יוראי: "כיבו לנו לראשונה בהיסטוריה של הכנסת אני לא זוכר דבר כזה, הם חושבים שהם יצליחו להשתיק אותנו זה לא רפורמה במערכת המשפטית מדובר פה בהפיכת משטרית, רוצים לחסל את הדמוקרטיה הישראלית כדי שהם יוכלו להעביר את סדר היום שעליו הם הסכימו במסגרת ההסכמים הקואליציוניים שלהם כמו שהבנת במהלך הדיון אני לא מתכוון לשתוק ולא מתכוון לסתום מתכוון לעמוד על זכותי לייצג את הציבור ששלח אותי לבניין הזה ולהתנגד לניסיון של נתניהו ולמכור את החופש שלנו תמורת החופש שלו תוך ביטול הדמוקרטיה הישראלית.

במוצאי שבת תקיימו הפגנה נגד הרפורמה ובעוצמה יהודית יש מי שאיים 

"ככה נשמעים ההדים של המהפך המשטרי. חברי כנסת ממפלגתו של שר המשטרה רוצים לעצור באזיקים את ראשי האופוזיציה, כך לא מתנהגת דמוקרטיה כך לא נשמעים נבחרי ציבור במדינה דמוקרטית את ההמשך הישיר של ההתבטאויות אתמול ראינו בדיון היום שחיברו לחברי האופוזיציה את המיקרופונים מבקשים להשתיק אותנו אנחנו לא נאפשר את זה.

אולי גם אתם צריכים טיפה להנמיך את הלהבות? מיכל שיר אומרת נבעיר את הרחובות

אנחנו הולכים להפגין במסגרת החוק ואני קורא לכל האזרחים האזרחיות שרוצים להמשיך לגדל את הילדים שלהם במדינה יהודית ודמוקרטית לצאת מהבית להשמיע את קולם ולהפגין נגד הניסיון הנורא הזה להפוך את הדמוקרטיה הישראלית למשהו שהוא לא דמוקרטי.