אמסלם במתקפה על נתניהו: "גם ראש ממשלה לא ישפיל את בני עדות המזרח"

בשיחה עם פעילי ליכוד תקף חבר הכנסת מהליכוד את ראש מפלגתו נתניהו. אמסלם חושף כי נתניהו חשש שהוא יבוא חשבון עם האופוזיציה ולכן לא מינה אותו ליו"ר הכנסת. "כמו שאותך בחרו מקום ראשון, אל תשכח שאותי בחרו מקום רביעי"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 06/01/23 13:26 יג בטבת התשפג

אמסלם במתקפה על נתניהו: "גם ראש ממשלה לא ישפיל את בני עדות המזרח"
אמסלם, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לא שקט בליכוד: מתקפה חסרת תקדים ש חבר הכנסת דודי אמסלם כנד ראש הממשלה נתניהו. בשיחה שערך עם פעילי ליכוד מחוץ לביתו, סיפר אמסלם את מאחורי הקלעים של שיחותיו עם נתניהו והעובדה שהחליט לא להיכנס לממשלה. אמסלם דיבר גם על מיקומו הגבוה ברשימה ואמר: "לא משפילים רק את אמסלם - אלא כל האמסלמים והביטנים".

צפו בדברים של אמסלם:

"אני בליכוד כילד מגיל 15, אצלנו בבית אנחנו דרג ב?"

בין היתר אמר אמסלם: "לא אצלנו, לא במפלגה שלנו שאנחנו 70% מהם. אני בבית שלי, דודי אמסלם, גדלתי בליכוד, אני הכי וותיק מרוב חברי הסיעה. אני בליכוד כילד מגיל 15- אני לא נמצא בדרג ב' בדמי מפתח אצלי בבית - מי מנהל אותם?". אמסלם המשיך ותקף את העובדה שנתניהו מתעלם מבחירתו בצמרת רשימת הליכוד: "אצלנו בבית אנחנו דרג ב'? אמסלם דוד? רוב המצביעים בליכוד זה אמסלמים וביטנים, אנחנו צריכים להתנצל כי יצאנו מקום רביעי? מה זאת החוצפה הזאת? אני רואה בזה כפיות טובה עצומה של ראש הממשלה", המשיך אמסלם.

נתניהו

נתניהו צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"דרך אגב, אני אמרתי לו את זה. אבל זה לא חשוב. עם ישראל יותר חשוב מדודי אמסלם ומהליכוד ולכן אנחנו נמשיך לעבוד למען עם ישראל. אנחנו נציל את המדינה ומתכוונים יום יום להמשיך לדאוג לשכבות החלשות ולמשילות" סיים אמסלם את דבריו.

התסיסה החלה כבר בישיבת הליכוד 

כבר ביום רביעי שעבר, כמהלך ישיבת הסיעה הראשונה שכינס נתניהו מאז הבחירות, החלה התסיסה בליכוד. בישיבה הובאה להצבעה מועמדותו של אמיר אוחנה לתפקיד יו"ר הכנסת ומועמדותו של אופיר כץ לתפקיד יו"ר הקואליציה. שני המינויים אותם הביא נתניהו אושרו בפה אחד בישיבה, אולם לא הכול עבר חלק והטונים עלו במהלך הישיבה.

נשכב על הגדר, ביטן ואמסלם

הטונים הורמו, ביטן ואמסלם צילום: Hadas Parush/Flash90

חברי הכנסת ביטן ואמסלם תקפו את נתניהו ועל פי הדיווח של מיכאל שמש אמסלם צעק על נתניהו: "אתה לא תפריע לי, תתן לי לדבר, אתה והוא (לוין) לא תעשו מה שאתם רוצים". גם דוד ביטן שכבר הטיח ביקורת על נתניהו על הדרך בה ניהל את ההסכמים הקואליציונים צעק לעברו של חבר הכנסת יואב קיש: "מי אתה? אתה חושב שפה זה הוועדה המסדרת? שב בשקט?" קיש השיב: "אני אגיד מה שאני רוצה" וביטן הגיב: "שב בשקט".

כזכור, לאחר שנתניהו הודיע לאמסלם כי לא יכהן כשר משפטים ולא כיו"ר הכנסת הודיע אמסלם כי הוא לא מעוניין בתפקיד שר ככל, בצאתו מהפגישה עם נתניהו אמר: "יצאתי כעת מפגישה עם בנימין נתניהו שבה הבהיר לי שלא אכהן כשר המשפטים ולא כיו"ר הכנסת" כתב אמסלם בטוויטר. "אהיה בסוף ח"כ מן המניין- כפי שהתחייבתי מראש. זה לצערי המחיר שמשלמים על נאמנות ועמידה בעקרונות. אשרת את מצביעי הליכוד ותושבי ישראל מהכנסת- במסירות, נאמנות ובאהבה, כהרגלי בקודש. אוהב אתכם".