"ראיתי תינוקות במצבים קשים - פחדתי ללדת"

סיור עבודה ראשון בתפקיד -  שרת המשימות הלאומיות בבית החולים שערי צדק בביקור של מתנדבי ומתנדבות השירות הלאומי-אזרחי, "זכיתי לעשות שירות לאומי בבית חולים, במחלקת טיפול נמרץ תינוקות", שיתפה השרה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 05/01/23 14:30 יב בטבת התשפג

"ראיתי תינוקות  במצבים קשים - פחדתי ללדת"
אורית סטרוק, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הבוקר (ה') החלה שרת המשימות הלאומיות, חה״כ אורית סטרוק, בסיור היכרות עם מנדבי ומתנדבות השירות הלאומי-אזרחי. הסיור החל בבית החולים שערי צדק בירושלים יחד עם מנכ״ל השירות הלאומי-אזרחי, ובמסגרתו פגשה השרה את המתנדבות והמתנדבים ואנשי הסגל של בית החולים ושמעה על עשייתם. 

"הסיוע והתמיכה שקיבלתי מאותה אחות, עזרה לי להתגבר על הטראומה"

במהלך הביקור פגשה השרה מתנדבות ומתנדבים יהודים וערבים, דתיים וחילונים המשתלבים במחלקות השונות במגוון תפקידים כגון מפעילות ומפעילי א.ק.ג, לקיחת דמים, עוזרות רופא ותפקידי מנהלה רפואיות.

שרת המשימות הלאומיות, אורית סטרוק חשפה בביקור: "גם אני זכיתי לעשות שירות לאומי בבית חולים, במחלקת טיפול נמרץ תינוקות. זכור לי שלאחר כמה חודשי שירות בהם ראיתי תינוקות  במצבים קשים, שחלקם לא שרדו, פחדתי ללדת. אמרה לי האחות הראשית - בואי לתינוקייה, ותראי את התינוקות הבריאים הרבים שנולדים. הסיוע והתמיכה הזו שקיבלתי מאותה אחות, עזרה לי להתגבר על הטראומה, וכפי שאתם יודעים, זכיתי ללדת אח"כ 11 ילדים".  

המתנדבות סיפרו לשרה כי הם מרגישות סיפוק משמעותי מעשייתן במחלקות השונות, וכי הם חלק בלתי נפרד מהצוות הרפואי של בית החולים. השרה ביקשה לשמוע על המעטפת שמקבלים המתנדבים בתוך בית החולים: ״ביקשתי להבין האם המתנדבים והמתנדבות מקבלים את המעטפת הראויה לטיפול בהם בסביבה בה הם נחשפים למצבים מורכבים מפעם לפעם. שמחתי לדעת שישנה מעטפת טובה. נפעל להמשיך לחזק ולעקוב אחר הליווי. התמיכה של הצוות העוטף את בנות השירות חשובה תמיד, וחשובה עוד יותר במוקד שירות כמו בית חולים״.

אורית סטרוק עם ראובן פינסקי

אורית סטרוק עם ראובן פינסקי צילום: שלומי אמסלם, לע"מ

מנכ״ל השירות הלאומי-אזרחי ראובן פינסקי הוסיף:  "אני נרגש להתחיל את העבודה המשותפת עם השרה, ומאחל לה הצלחה. כתמיד, שמחתי לפגוש את המתנדבות והמתנדבים ולשמוע על העשייה המשמעותית שלהם. השירות הלאומי-אזרחי הוא משימה לאומית ומהווה חלק משמעותי מהחוסן החברתי של מדינת ישראל"

מנהלת מערך המתנדבים בבית החולים שערי צדק, איילת כהן החמיאה לבנות השירות: "בנות השרות בשערי צדק הן חלק משמעותי ביותר מהצוות המטפל. החמלה והמסירות הרבה למטופלים ולצוותים הופכות אותן ל"סיירת מטכ"ל" של בנות השרות  בתחום הבריאות".