"הפסדתי מיליוני שקלים והוספתי אלפי שערות לבנות"

ראש האופוזיציה יאיר לפיד טס הבוקר לפריז יחד עם אשתו, אחרי שקיבל ביקורות רבות על מועד הטיסה, לפיד עונה: "אין שום דבר שחשוב לי יותר. הפסדתי מיליוני שקלים והוספתי אלפי שערות לבנות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/01/23 12:14 יב בטבת התשפג

"הפסדתי מיליוני שקלים והוספתי אלפי שערות לבנות"
יאיר לפיד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אחרי פרסום הרפורמות של שר המשפטים יריב לוין במערכת המשפט, ראש האופוזיציה יאיר לפיד טס הבוקר (ה') לחופשה בפריז יחד עם אשתו ליהיא. החלטה שהביאה עליו מתקפות רבות, כשגם הפרשן עמית סגל תוקף את ההחלטה. 

לפיד לא נשאר אדיש ובפוסט ארוך בפייסבוק הסביר את ההחלטה, "סוף שבוע עם אשתי, למען השם. ביום רביעי בלילה עבדתי עד מאוחר, כמו תמיד. בחמישי נסעתי לסוף שבוע עם ליהיא. חמישי עד ראשון בבוקר. אני לא יודע אם מגיע לי, אבל בטוח שמגיע לה. זו היתה השנה-וחצי המטורפת בחיינו. היא לא הצטרפה אלי לאף נסיעה רשמית, לא כשר חוץ ולא כראש ממשלה. לא היו לנו תוכניות גדולות. לראות תערוכה, לאכול ארוחת ערב רומנטית, לטייל הרבה ברגל. אלא שאז התברר שלהרבה מאוד אנשים היה הרבה מאוד דברים להגיד על זה. הם החליטו שאם אני לא פה יומיים וחצי, זה אומר שאני לא מחוייב למאבק על הדמוקרטיה הישראלית. אני שונא להתגונן ואני שונא להתלונן, אבל יש גבול.

לפיד: "אני לא מתחרט לרגע"

כל החיים שלי מוקדשים למאבק על הדמוקרטיה הישראלית. אין שום דבר שחשוב לי יותר. הפסדתי מיליוני שקלים והוספתי אלפי שערות לבנות, אבל אני לא מתחרט לרגע. המאבק על שפיותה של מדינת ישראל הוא משימה קדושה. זוהי זכות גדולה להנהיג את האנשים שהחליטו שהם לא יוותרו. לא עולה בדעתי לרגע לסגת, לוותר או לעשות פשרות. כן עלה בדעתי שאחרי שהובלתי מבצע צבאי, הסכם עם לבנון, ניהול יומיומי מתוח של המערכה בג'נין ושכם, מערכת בחירות לא פשוטה, אני רוצה לקחת יומיים וחצי לנשום רגע, לחשוב רגע, ללכת עם אהובתי יד ביד ברחובות פריז ולשאול גם אותה איך היא מתמודדת.

לפיד: "שילמתי מכספי הפרטי על כרטיסי הטיסה"

שילמתי מכספי הפרטי על כרטיסי הטיסה, שילמנו על הדירה הקטנה ליד מגדל אייפל, וגם את הארוחות ואת המתנה המסורתית ליעלי. אני מבין שיש כאלה שחושדים בי שנהניתי. הם צודקים. שנינו היינו צריכים את הנסיעה הזו כמו אוויר לנשימה. ביום ראשון אני חוזר, להמשיך את המאבק בכל הכוח, עד שנפיל את הממשלה הנוראה הזו. יש רק תנאי אחד שצריך להתקיים כדי שזה יצליח: שנפסיק להציק אחד לשני, נפסיק לבצע מבחני טהרנות אחד לשני, ובמקום זה ניאבק יחד מול הסיכון האמיתי: ממשלה חשוכה עם ראש ממשלה חלש, שמאיימת להחריב את החיים המשותפים בישראל".