בכנסת מחלקים את הוועדות: רוטמן לחוקה - איפה מיקי לוי?

הוועדה המסדרת אישרה היום את הקמת ועדות הכנסת הקבועות, מיקי לוי קיבל ראשות ועדה, בליכוד עדיין נותרו שני תפקידים פתוחים | רשימת המינויים המלאה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 04/01/23 12:21 יא בטבת התשפג

בכנסת מחלקים את הוועדות: רוטמן לחוקה - איפה מיקי לוי?
שמחה רוטמן, צילום: דוברות הכנסת

אחרי דיון סוער הוועדה המסדרת אישרה היום (ד') את הצעת יו"ר הוועדה ח"כ אופיר כץ להרכב 12 ועדות הכנסת הקבועות ואת ההמלצה לבחור ביו"ר הוועדות. ההצעה אושרה פה אחד בתמיכתם של 14 חברי כנסת.

זאת החלוקה שאושרה: יו"ר ועדת הכנסת: ח"כ אופיר כץ (ליכוד); יו"ר ועדת הכספים: ח"כ משה גפני (יהדות התורה); יו"ר ועדת חוקה: ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית); יו"ר ועדת הפנים: ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה); יו"ר ועדת עבודה ורווחה: ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה); יו"ר ועדת החינוך: ח"כ יוסף טייב (ש"ס); יו"ר ועדת עליה וקליטה: עודד פורר (ישראל ביתנו); יו"ר ועדת ביקורת המדינה: ח"כ מיקי לוי (יש עתיד); יו"ר ועדת המדע: ח"כ איימן עודה (תע"ל חד"ש); יו"ר ועדת מעמד האישה: ח"כ פנינה תמנו-שטה (המחנה ממלכתי); שמות יו"ר ועדות חוץ ובטחון והכלכלה לא הועלו לאישור הוועדה משום שבליכוד עדיין לא החליטו מי יקבל את התפקידים.

ח"כ בועז טופורובסקי מחה על החלוקה ואמר: "החלוקה לא בהכרח הוגנת. אנחנו מבינים את הטענה של השר קיש שבעצם מחזירים לנו. אכן שיפרתם במעט את המצב הראשוני שהיה, אבל ברור שיש כאן העדפות אישיות ומפלגתיות שונות. אנחנו לא מרוצים מאופן החלוקה אך לא נמנע את הקמת הוועדות".