שני שרים מהליכוד התפטרו: אלו הח"כים החדשים שיכנסו לכנסת

בקואליציית נתניהו התחילו השבוע להנות מהחוק הנורווגי שמאפשר לשרי הממשלה להתפטר מהכנסת ולהכניס חברי כנסת חדשים מסוף הרשימה - שני שרים מהליכוד התפטרו וחברי כנסת חדשים בדרך

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 02/01/23 17:25 ט בטבת התשפג

שני שרים מהליכוד התפטרו: אלו הח"כים החדשים שיכנסו לכנסת
מיקי זוהר, צילום: שמעון מלכה, דוברות הכנסת

פחות משבוע מהשבעת הממשלה ובקואליציית נתניהו התחילו לממש את החוק הנורווגי מאפשר לשרי הממשלה להתפטר מהכנסת ולהכניס חברי כנסת חדשים מסוף הרשימה, אחרי התפטרויות של שרים מש"ס ועוצמה יהודית הגיע תורם של שרי הליכוד לפנות את הכיסא בכנסת. 

שר התיירות חיים כץ ושר התרבות והספורט מיקי זוהר הגישו היום (ב') את מכתבי ההתפטרות שלהם לכנסת ומי שייכנסו במקומם אלו שני חברי כנסת דתיים, חבר הכנסת לשעבר אריאל קלנר וחבר הכנסת החדש דן אילוז. נציין כי שרים נוספים מהליכוד צפויים להתפטר בקרוב.

אילוז השתעשע מהמינוי וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "כאן דן אילוז, מרוקאי, קנדי, ישראלי ומעתה גם נורבגי, כמי שעלה לארץ מתוך ציונות עמוקה, אני נרגש מהמעמד ושמח שאקבל את הכלים והזכות כדי להמשיך לקדם את תפיסותיי הציוניות".

פעיל הימין ייכנס לכנסת? סמוטריץ' עדיין מתלבט

כעת הגיע תורו של סמוטריץ' כאשר הבא להיכנס הוא פעיל הימין צבי סוכות שהגיע בפריימריז הציונות הדתית למקום ה-5 ונמצא במקום ה-16 ברשימת הציונות הדתית. סוכות קיבל הבטחה מסמוטריץ' כי ייכנס לכנסת במסגרת החוק הנורווגי, זאת לאחר שסמוטריץ' שריין שני חברי כנסת ברשימה לכנסת שדחקו את סוכות לאחור (אוהד טל ומשה סולומון) אבל למרות ההבטחה סמוטריץ' עדיין לא החליט אם להכניס את סוכות לכנסת במסגרת החוק הנורווגי.