בן של ראש ישיבה ותושב הגולן: חבר כנסת חדש בעוצמה יהודית

חבר כנסת חדש בעוצמה יהודית: אחרי שהשר עמיחי אליהו התפטר מהכנסת במסגרת החוק הנורווגי, ייכנס לכנסת חבר הכנסת יצחק קרויזר, תושב הגולן ובנו של ראש ישיבת הרעיון היהודי

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/01/23 16:59 ט בטבת התשפג

בן של ראש ישיבה ותושב הגולן: חבר כנסת חדש בעוצמה יהודית
יצחק קרויזר, צילום: באדיבות המצולם

במפלגת עוצמה יהודית בראשות השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מקבלים היום (ב') חבר כנסת חדש במסגרת החוק הנורווגי, יצחק קרויזר שמיקומו ברשימה לכנסת היה 15 ונכנס לכנסת אחרי ההתפטרות של השר עמיחי אליהו. 

יצחק הוא בנם של הרב יהודה קרויזר, רב היישוב הדתי מצפה יריחו, ראש ישיבת הרעיון היהודי מיסודו של הרב מאיר כהנא מאז הקמתה ופעיל למען עליית יהודים להר הבית, והרבנית שלומית לבית כרמל  יועצת להלכה ולהתפתחות אישית.

קרויזר שירת כחייל קרבי ביחידה מובחרת במשך 4 וחצי שנים והשתתף במלחמת לבנון השנייה. שניים משמונת אחיו, מהם מפקד פלוגה בגדוד חרוב שבחטיבת כפיר, נהרגו בתאונת דרכים ב־2007. למד בטכניון והוא מנהל מיזמי בניה ברמת הגולן באמצעות חברה שבבעלותו. עוסק גם בחקלאות, ראש מטה החקלאים במפלגת עוצמה יהודית ורכז המפלגה בצפון. קרויזר נשוי לעדי ואב לשלושה. גר במושב המעורב נטור שברמת הגולן.

פעיל הימין ייכנס לכנסת? סמוטריץ' עדיין מתלבט

כעת הגיע תורו של סמוטריץ' כאשר הבא להיכנס הוא פעיל הימין צבי סוכות שהגיע בפריימריז הציונות הדתית למקום ה-5 ונמצא במקום ה-16 ברשימת הציונות הדתית. סוכות קיבל הבטחה מסמוטריץ' כי ייכנס לכנסת במסגרת החוק הנורווגי, זאת לאחר שסמוטריץ' שריין שני חברי כנסת ברשימה לכנסת שדחקו את סוכות לאחור (אוהד טל ומשה סולומון) אבל למרות ההבטחה סמוטריץ' עדיין לא החליט אם להכניס את סוכות לכנסת במסגרת החוק הנורווגי.