הנקמה הכואבת של הליכוד במפלגת יש עתיד

מפלגת הליכוד בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו חוזרת אל עמדות הכוח במשכן, עם החלוקה של מבנה הוועדות בכנסת. בליכוד נוקמים ביש עתיד שהציעו להם מעט מקומות בוועדות בשנה שעברה - ופועלים נגדם באותה דרך

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 02/01/23 13:06 ט בטבת התשפג

הנקמה הכואבת של הליכוד במפלגת יש עתיד
לפיד ונתניהו, צילום: Flash90

חילופי השלטון בין ממשלת בנט - לפיד לממשלת נתניהו מגיעים גם אל מוקדי הכוח בכנסת ישראל. היום (ב') התחילו הדיונים בוועדה המסדרת על חלוקת המקומות בוועדות הכנסת, במפלגת יש עתיד הופתעו לגלות כי ההצעה של הליכוד עבורם זעומה. 

אחרי שבשנה שעברה, עם הקמת ממשלת בנט, הוצעו לאופוזיציית נתניהו מספר לא הוגן של מקומות בוועדות הכנסת, כעת הגיע הנקמה הכואבת של הליכוד שמציע ליש עתיד מקומות מוגבלים בוועדות הכנסת למרות היותם המפלגה הגדולה ביותר באופוזיציה. ההצעה הסופית על הרכב הוועדות צפויה להתקיים ביום רביעי. 

החלוקה המלאה בוועדות

הלוקה המסתמנת

הלוקה המסתמנת צילום: ללא

חברי יש עתיד מחו בדיון על החלוקה וחבר הכנסת שמחה רוטמן מהציונות הדתית ענה: "היינו נדיבים מאוד עם יש עתיד והם עדיין לא מרוצים, אולי צריך לשקול מחדש את הנדיבות שלנו". חבר הכנסת אופיר כץ מיש עתיד ענה: "תפסיקו לפחד מיש עתיד".

השר יואב קיש שמשמש כשר החינוך והשר המקשר בין הממשלה לכנסת תקף את מפלגת יש עתיד ואמר: "העגלה מתהפכת. שאתם החלטתם לתת לליכוד עם 29 מנדטים, אתם קיבלתם עכשיו". חברת הכנסת מירב בן ארי השיבה לו: "ניקח את האופוזיציה הזאת ונילחם בכם".