סופר נכנס לתפקיד: חילופי שרים במשרד העלייה והקליטה

הבוקר נכנס לתפקידו באופן רשמי שר העלייה והקליטה, חה"כ אופיר סופר, והחליף את השרה היוצאת פנינה תמנו שטה: "פנינה תמנו שטה היא פורצת דרך עם סיפור אישי ציוני מרגש לתפארת מדינת ישראל"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 01/01/23 16:51 ח בטבת התשפג

סופר נכנס לתפקיד: חילופי שרים במשרד העלייה והקליטה
אופיר סופר, צילום: אלעד זגמן-ענבה (לע"מ)

במשרד העלייה והקליטה נערך היום (א׳) טקס חילופי השרים המסורתי. השר הנכנס ח"כ אופיר סופר (הציונות הדתית) והשרה היוצאת, ח"כ פנינה תמנו שטה (המחנה הממלכתי) שכיהנה בתפקיד בכשלוש השנים האחרונות. 

בכהונת השרה תמנו שטה במשרד העלייה והקליטה עלו למדינת ישראל כמאה ועשרים אלף עולים חדשים. על פי נתוני משרד העלייה והקליטה, בשנה האחרונה 2022 הגיעו לישראל כ-72 אלף עולים חדשים. כ-3,300 חיילים בודדים עולים התגייסו לצה"ל. כ-61 אחוזים מהעולים הם בגילאי עבודה, דבר המהווה חיזוק משמעותי לכלכלה ולעוצמתה של מדינת ישראל. 

בשנה החולפת עלו קרוב ל-3,000 רופאים ועובדי מערכת הבריאות שמהווים חיזוק משמעותי למערכת הבריאות אשר זקוקה לכך. מערכת החינוך התעשרה בעוד מעל ל-2,500 עולים עובדי הוראה. בעשור האחרון נקלטו כ-24 אלף ילדים שפתחו את שנת הלימודים הנוכחית וכ-3,000 סטודנטים עולים פתחו את שנת הלימודים האקדמית.

אופיר סופר

אופיר סופר צילום: אלעד זגמן-ענבה (לע"מ)

שר העלייה והקליטה הנכנס, ח"כ אופיר סופר אמר בטקס: "אני נרגש באופן מיוחד לשרת כשר העלייה והקליטה של מדינת ישראל. מעבר להיבט הערכי שכל יהודי זכאי לעלות ארצה וחובתה של מדינת ישראל לסייע בכך, מדינת ישראל נמצאת נתרמת על ידי העליות השונות. ראשית ומעל הכל בשמירה ובחיזוק הרוב היהודי במדינת ישראל, כמו גם בתרומה אדירה למשק הישראלי על שלל ענפיו, לחברה ולביטחון. את עוצמת העלייה פגשתי בתור קצין בצה"ל כאשר טובי חיילי היו עולים חדשים. כמפקד נודעתי לקושי איתו מתמודדים העולים. 

השר בירך והודה לשרה היוצאת, פנינה תמנו שטה: ״שרי עליה רבים וחשובים היו לממשלות ישראל לדורותיה בודדים מהם נשאו סיפור עליה ייחודי. לרשימה זאת מצטרפת השרה פנינה תמנו שטה, פורצת דרך עם סיפור אישי ציוני מרגש לתפארת מדינת ישראל. אני מודה לפנינה על תהליך חפיפה חברי, מלמד ואחראי יחד עם צוות המשרד בהובלתה של דגנית סנקר מנכ"לית המשרד".

שרת העלייה והקליטה היוצאת, ח"כ פנינה תמנו שטה הוסיפה: ״אני מסכמת תקופה משמעותית לעלייה במדינת ישראל עם כ-120 אלף עולים חדשים שעלו ונקלטו תחת ניהולי, וביראת קודש אני מעבירה את השרביט לשר הנכנס ח״כ אופיר סופר שנוכחתי לדעת כמה קרובה וחשובה לליבו העלייה לישראל. השר סופר אחד מבניה הטובים של מדינת ישראל, מאז שירת בצה״ל כקצין, ועד היום כנבחר ציבור. אני בטוחה שמשרד העלייה והקליטה תחת ניהולו ידע להביא לידי ביטוי את העשייה המרובה הנדרשת כדי להצעיד את המשרד והעולים החדשים קדימה, להוסיף לקלוט בקצב רב את עולי מכל רחבי העולם ושתדאג להקל ולשחרר חסמים במקום להקשות על אלו שעזבו הכל והגיעו לחיות כאן איתנו בבית של העם היהודי.

אני רוצה להודות לעובדי ועובדות משרד העלייה והקליטה על עבודה מסביב לשעון ומחויבות אין קץ לכלל העולים. בעיני ראיתי את עובדי המשרד מוותרים על שעות השינה והפנאי שלהם בכדי לסייע לעוד עולה ועוד משפחה בקליטה יעילה ומהירה בארץ ככל הניתן. אני מאחלת למחליפי, השר הנכנס ח״כ אופיר סופר ולכל עם ישראל להוסיף לעלייה בעלייה ולהמשיך לנפץ שיאים חיוביים שכאלה".