רגע השיא: לוח הזמנים המלא להשבעת הממשלה ה-37

אחרי החתימות, החיוכים והצעקות, ממשלת ישראל תושבע במעמד הנשיא הרצוג והנשיאה חיות | נתניהו ינאם, יציג את קווי היסוד ואת הרכב הממשלה, לפיד יעלה אחריו | לאחר מכן, חברי הכנסת יבחרו את יו"ר הכנסת, יצביעו על כינון הממשלה והשרים יצהירו אמונים

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/12/22 07:58 ה בטבת התשפג

רגע השיא: לוח הזמנים המלא להשבעת הממשלה ה-37
מלאית הכנסת. ארכיון, צילום: Miriam Alster/FLASH90

כמעט חודשיים אחרי הבחירות, ממשלת ישראל בדרך להשבעה. זה לא היה קל, היו הרבה מהמורות בדרך, ונתניהו חשב שזה ייקח רק שבועיים – אבל בסופו של דבר השותפות הקואליציוניות הגיעו להבנות והממשלה ה-37 תושבע היום (ה') במשכן הכנסת.

במעמד הרצוג וחיות

באיזור השעה 11:00 מליאת הכנסת תתכנס לישיבה חגיגית במעמד נשיא המדינה ונשיאת בית המשפט העליון. עם תחילת הישיבה יעלהראש הממשלה המיועד ויו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, ויציג את קווי היסוד של מדיניות הממשלה, הרכב וחלוקת התפקידים בין השרים. לאחר מכן, ראש הממשלה היוצא ויו"ר יש עתיד, הסיעה הגדולה שאינה צד להסכם, יאיר לפיד, ינאם על הדוכן.

נתניהו.

נתניהו נואם בכנסת | צילום: דוברות הכנסת

לפיד

לפיד צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

לאחר הנאומים של ראש הממשלה וראש האופוזיציה, יבחרו חברי הכנסת את יו"ר הכנסת ה-25, שיהיה אמיר אוחנה. היו"ר הנבחר ינהל את המשך הישיבה ומיד תתקיים הצבעת אמון בממשלה, ככל הנראה באיזור שעות אחר הצהריים, וכל השרים המיועדים יעלו לדוכן.


(יריב לוין מכריז כי עלה בידו של נתניהו)