לו"ז פוליטי ההסכמים יחשפו ונתניהו יצטרך לקבל החלטה קשה

ראש הממשלה המיועד נתניהו רוצה להשביע ממשלה ביום חמישי הקרוב, בדרך יו"ר הכנסת יצטרך להתפטר ובקואליציה יצטרכו להעביר שני חוקים דרמטיים במעט זמן

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 25/12/22 10:54 א בטבת התשפג

ההסכמים יחשפו ונתניהו יצטרך לקבל החלטה קשה
נתניהו , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

גורמים בכירים בליכוד אומרים הבוקר (א') לחדשות כיפה כי בליכוד מקווים ורוצים להשביע ממשלה כבר ביום חמישי הקרוב. לשם כך יצטרכו לזרז עניינים בקואליציה וראש הממשלה המיועד נתניהו יצטרך להתמודד עם מספר אתגרים. אם אכן תושבע הממשלה ביום חמישי, כך יראה השבוע הפוליטי הקרוב. 

כך יראה  השבוע הפוליטי

יום שני: בשעה ארבע יתחיל מרתון של חקיקה במליאת הכנסת להעביר בקריאה 2-3 את חוקי דרעי ובן גביר, שני חוקיים קריטיים להשבעת הממשלה. כדי להספיק להעביר את שני החוקים בקואליציה מתכוונים להפעיל את סעיף 98, שמאפשר לקצר את אורך הדיון בכנסת. 

יום שלישי: חבר הכנסת יריב לוין מתפטר מתפקיד יו"ר הכנסת על מנת שיוכל להתמנות לתפקיד שר ביום השבעת הממשלה, במקביל נתניהו יצטרך להתמודד עם אתגר משמעותי במיוחד, חלוקת התיקים בליכוד, לנתניהו יש מעט תפקידים בכירים על המון חברי כנסת שדורשים תפקיד משמעותי. 

יום רביעי: על פי החוק פרסום ההסכמים הקואליציוניים חייב לקרות לפחות 24 שעות קודם השבעת הממשלה, על מנת לפרסם את ההסכמים נתניהו יצטרך לחתום באופן סופי על ההסכמים עם כל המפלגות, דבר שטרם קרה ויש לו קצוות לסגור. 

יום חמישי: השבעת ממשלת נתניהו במליאת הכנסת ולאחר מכן טקס בבית הנשיא, נציין כי למרות שבליכוד רוצים להשביע ממשלה ביום חמישי הקרוב, עדיין גורמים בקואליציה מאמינים שנתניהו ידחה את ההשבעה לרגע האחרון, יום שני הבא.