פרסום ראשון הדרישה של בן גביר שתשמור על שטחי C מהשתלטות פלשתינית

יו"ר עוצמה יהודית דרש מהליכוד כי לסעיפים של ההסכם הקואליציוני תיכנס תוכנית שתבלום את ההשתלטות הפלשתינית על שטחי C | בנוסף, שני חוקי הנצחה מיוחדים

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 22/12/22 14:45 כח בכסלו התשפג

הדרישה של בן גביר שתשמור על שטחי C מהשתלטות פלשתינית
בן גביר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר דרש מהליכוד סעיף מיוחד שבאמצעותו ניתן יהיה למנוע חלק מההשתלטות הפלשתינית על שטחי C ביהודה ושומרון, תופעה שצמחה בשנים האחרונות להיקפים חסרי תקדים.

בהסכם של בן גביר עם הליכוד נכתב: "הממשלה תורה למשרד הביטחון לקדם באופן מיידי את התוכנית לשתילת עצי זית בשטחי C, למניעת השתלטות על השטח, בהתאם לתוכנית שגובשה בין משרד הביטחון למשרד החקלאות בשנים 2017-2018".

חוק הנצחת זכרם של קורבנות תרפ"ט

בנוסף, יחוקק חוק הנצחת זכרם של קורבנות הטבח הקשה בתרפ"ט בחברון ויחוקק חוק להנצחת פועלם ועשייתם התורנית והלאומית של הרבנים הראשיים לישראל, הרב אברהם שפירא זצ"ל והרב מרדכי אליהו זצ"ל.

בן גביר גם קיבל תפקיד מ"מ בוועדת שרים לענייני חקיקה בעל זכות ווטו מוגבלת. עוד דרישה של בן גביר היא שתוקם יחידה מיוחדת בשב"כ לטיפול בפשיעה בחברה הערבית. שירות הביטחון הכללי, שעד כה היה מעורב רק בסוגיות ביטחוניות, צפוי לסייע למשטרה במאבק בארגוני הפשע ובחקירות פליליות. על פי הסיכומים בין המפלגות, בשביל המהלך הממשלה צפויה לתקצב יחידה ייעודית בשב"כ לנושא. והעברת חוק חסינות לחיילי צה"ל לפני התקציב