לראשונה: נציג חרדי בקבינט המדיני ביטחוני

הלילה נרשמה התקדמות משמעותית בין מפלגת יהדות התורה לליכוד והמפלגות חתמו על ההסכם הקואליציוני, על פי ההסכם שר השיכון המיועד יצחק גולדקנופף יהיה חבר בקבינט המדיני בטחוני

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/12/22 10:22 כח בכסלו התשפג

לראשונה: נציג חרדי בקבינט המדיני ביטחוני
גודלקנופף במליאה היום, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

אירוע היסטורי בחסות ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו: על פי הסיכומים שהושגו הלילה בין הליכוד לבין מפלגת יהדות התורה לראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל נציג ממפלגת יהדות התורה יהיה חבר בקבינט המדיני ביטחוני. 

בין הדרישות של מפלגת יהדות התורה עלתה דרישה שחבר הכנסת יצחק גולדקנופף שמיועד לתפקיד שר השיכון והבינוי יהיה חבר בקבינט שמחליט את החלטות החשובות ביותר לביטחונה של מדינת ישראל, נתניהו הסכים לבקשה, כך דיווח ארי קלמן. 

ברשותו של שר השיכון המיועד: דירה שפוצלה באופן לא חוקי

על פי ההסכמים הקואליציוניים יו"ר יהדות התורה, חבר הכנסת יצחק גולדקנופף צפוי לכהן שר הבינוי והשיכון בממשלה המסתמנת. על פי דיווח של העיתונאי חיים לוינסון באתר "הארץ", שר השיכון המיועד מחזיק בדירה פוצלה בתקופת בעלותו לחמש דירות, ללא אישור כנדרש.

בדיווח נטען כי ברישום בטאבו, הדירה ברחוב אברהם תלמודי בשכונת הבוכרים בירושלים, רשומה הערת אזהרה בגין הרכישה. ב-2013 רכש יו"ר יהדות התורה את הדירה שגודלה 135 מ"ר מהיזם, תמורת 2.6 מיליון שקלים. מדובר בדירה בת שני מפלסים ועליית גג. ברישומי הארנונה של העירייה, הדירה רשומה על שם אשתו, רבקה, ובני הזוג משלמים באופן שוטף את תשלומי הארנונה. על פי הדיווח, מסיור במקום עולה כי היא פוצלה ללא היתר לחמש דירות.