סמוטריץ׳ בהודעה חשובה: ״עלה בידינו״

רגע לפני שהמנדט של ראש הממשלה המיועד נתניהו פוקע, יו״ר מפלגת הציונות הדתית חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ׳ חתם על ההסכמים הקואליציוניים עם נתניהו

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 21/12/22 23:31 כז בכסלו התשפג

סמוטריץ׳ בהודעה חשובה: ״עלה בידינו״
בצלאל סמוטריץ', קיבל כמעט כל מה שרצה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ממש ברגע האחרון, ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו אמור להודיע עד חצות לנשיא המדינה יצחק הרצוג כי עלה בידו להרכיב ממשלה. נתניהו יצהיר בשיחת טלפון להרצוג שהצליח במלאכת הרכבת הממשלה

רגע לפני פקיעת המנדט חתם יור מפלגת הציונות הדתית חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ׳ על ההסכמים הקואליציוניים וצייץ בטוויטר: ״בשעה טובה עלה בידנו״. מנכ״ל המפלגה יהודה ולד הוסיף: ״הראשונים לסגור לקראת הקמת הממשלה הלאומית. למען עם ישראל ארץ ישראל ותורת ישראל!
‏בעז"ה נעשה ונצליח.

מכיוון שהמליאה לא תכונס מחר, הדבר יאפשר ליו"ר הכנסת יריב לוין להכריז על כך בכנסת ביום שני. נתניהו יזכה במספר ימים נוספים כך שיוכל להשביע ממשלה ביום שני בעוד שבוע וחצי, 02.01.2023, אולם היה רוצה להשביע את הממשלה כבר ביום חמישי בעוד שבוע.



בתוך כך, נתניהו עדיין מנהל  עם יו"ר עוצמה יהודית חבר כנסת איתמר בן גביר את המשא ומתן ולא ברור אם ההסכם יצא לפועל עוד הערב. לעומת זאת, נתניהו הגיע לסיכום עם יהדות התורה לאחר שהם דרשו להוסיף סעיפים בהסכמים הקואליציוניים והוא ייחתם עוד הערב.