מאי גולן: ״זה לא משא ומתן על ג׳ובים״

חברת הכנסת מאי גולן מסבירה את התנהלות הליכוד מול החרדים ודרישותיהם, "יש כאן מחנה של אנשים שיעמדו בהבטחות שלהם לעומת הממשלה הקודמת", ומבטיחה: "השבוע או בשבוע הבא תקום ממשלה, לא יעזור להם"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 18/12/22 16:10 כד בכסלו התשפג

מאי גולן: ״זה לא משא ומתן על ג׳ובים״
מאי גולן, צילום: עמיאל ירחי

ביום רביעי הקרוב יסתיימו ימי המנדט שקיבל ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו מנשיא המדינה להרכיב ממשלה. קודם להשבעת הממשלה שתתקיים אם הכול ילך כשורה, ביום חמישי הבא -  נתניהו יהיה חייב להעביר את החוקים אותם התחייב לשותפים: חוק דרעי, חוק סמוטריץ', חוק בן גביר וחוק הפיצול. חברת הכנסת מאי גולן מהליכוד, התייחסה היום להליך הארוך עד להקמת הממשלה.

לשאלה למה לא לחכות עם הסמכויות לבן גביר עד לאחר החנוכה, השיבההב הגולן: "ראיתי כל מיני חברי כנסת, למשל מירב בן ארי, שהציוצים שלה מביישים את כהונתה. הרי במה אתם מתגאים? אתם מתפארים בדמוקרטיות שבכם, בחופש הביטוי - נבחרה פה ממשלה ברוב דמוקרטי, על ידי רוב העם שרוצה כבר ממשלה. משרדי הממשלה לא מתפקדים כבר שבועות ארוכים, אדון ראש הממשלה לא מכנס את הקבינט, לא מכנס ישיבות ממשלה - לא קורה פה כלום והממשלה מחזיקה את עם ישראל כבת ערובה. אני מבטיחה שהשבוע נעביר את החוקים האלה בעזרת השם והשבוע או בשבוע הבא תקום ממשלה, לא יעזור להם, בסוף רצון העם יבוא לידי ביטוי". 

אולי נכשלתם שכל כך הרבה זמן לא הצלחתם להקים ממשלה? 

"מה לעשות שאנחנו לא גנץ שסער בא וחטף לו את המפלגה, מה לעשות שאנחנו לא עושים משא ומתן כמו גורמים אחרים. יש פה גורמים אידאולוגיים ערכיים שרוצים להביא לידי ביטוי את המדיניות שלהם, מדיניות הימין שלהם ורוצים ליישם אותה בפועל. זה לא משא ומתן על ג'ובים כמו סער שעם שישה מנדטים קיבל חמישה תיקים, זה מחטף, אנחנו לא כאלה". 

כאשת ימין חילונית, מסורתית, לא מפריעה לך מה שמכונה ה"כניעה" לחרדים שנותנים להם כל כך הרבה שליטה בנושאי דת ומדינה? 

"בתור אשת ימין מסורתית, מאמינה שאוהבת את אחי החרדים, אני שמחה שעם ישראל ימשיך להיות עם יהודי, מאמין, ירבה בתפילות. מקווה שכלל חברי הקואליציה המתהווה, כולל הסיעות החרדיות, יהיו מרוצים וירוו את המחנה שלהם. יש כאן מחנה של אנשים שיעמדו בהבטחות שלהם לעומת הממשלה הקודמת".