שגרירת ישראל בצרפת נגד הממשלה החדשה: "לא בטוחה שאני יכולה לייצג אותה"

יעל גרמן, שגרירת ישראל בצרפת ושרת הבריאות לשעבר מטעם 'יש עתיד', התראיינה לערוץ בינלאומי וטענה כי "אם אני לא יכולה לייצג את הממשלה, אני אתפטר" | משרד החוץ לא נקט נגדה בהליכים למרות שחרגה מתקנון שירות המדינה

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/12/22 08:47 כד בכסלו התשפג

שגרירת ישראל בצרפת נגד הממשלה החדשה: "לא בטוחה שאני יכולה לייצג אותה"
יעל גרמן, צילום: Flash90

בשבועות האחרונים עומל הצד הימני במפה הפוליטית על הקמת הממשלה, למורת רוחה של ממשלת השינוי היוצאת. גם בעולם יש הדהודים לטענות נגד הממשלה המסתמנת, וגם השגרירה הישראלית בפריז מצטרפת למתנגדים; כך על פי פרסום של אריאל כהנא ב'ישראל היום'.

"אני אראה איזו ממשלה יש לנו ומה אנחנו עושים"

"אני לא בטוחה שאני יכולה לייצג את הממשלה החדשה", אמרה השגרירה יעל גרמן לערוץ הבינלאומי i24. "לכן, אם אני לא יכולה לייצג אותה, אני אתפטר. אני מחכה, אני אראה איזו ממשלה יש לנו ומה אנחנו עושים. כמו כן, יש כמה חוקים שיעברו השבוע, נראה, ואז אני אקבל את ההחלטה".

כזכור, גרמן מונתה על ידי יאיר לפיד לשגרירה בפריז בחודש אוגוסט בשנה שעברה, במסגרת מכסת המינויים הפוליטיים שעמדו לרשותו. נציין כי על שגריר חלים כלי תקנון שירות המדינה, התקשי"ר, למרות שמדובר במינוי על חשבון מכסה פוליטית. בין היתר, נאסר על עובדי משרד החוץ והשגרירים לנקוט עמדות פוליטיות, הן באופן ישיר הן באופן משתמע, והם אף מתודרכים על כך במשרד החוץ טרם יציאתם לשליחות.

לפיד מפגין

לפיד מפגין נגד הממשלה הנכנסת | צילום: אלעד גוטמן

למרות החריגה מהתקנון, ממשרד החוץ לא פועלים נגד גרמן ולא היבו לפניית ישראל היום. גם מטעם השגרירה גרמן לא מסרה תגובה.