המהלך של גוש נתניהו שיחסוך לו שעות יקרות

גוש נתניהו עסוק כבר שבוע בחקיקת ארבעה חוקים קריטיים, בלעדיהם לא יוכל נתניהו להקים ממשלה בראשותו, הלילה מקווים בליכוד להעביר את כל החוקים בקריאה ראשונה - בדרך הם עשו טריק שיחסוך להם זמן יקר

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 15/12/22 15:27 כא בכסלו התשפג

המהלך של גוש נתניהו שיחסוך לו שעות יקרות
נתניהו, צילום: יונתן סינדל פלאש 90

החל מיום שני בבוקר, משכן הכנסת עסוק כולו בחקיקה של גוש נתניהו, ארבעה חוקים אותם הבטיח נתניהו לשותפות שיעברו קודם הקמת הממשלה. לאור הזמן הרב שלוקחים הדיונים בוועדות הכנסת על החוקים, בקואליציה המתהווה חשבו על פתרון שיחסוך להם רבע מהזמן. 

ארבעת החוקים עליהם עובדים בקואליציה צריכים לעבור קודם השבעת הממשלה שתתקיים בעוד כשבועיים.  על פי ההסכמים הקואליציוניים נתניהו התחייב לחוקק שלושה חוקים, אחד לדרעי, אחד לבן גביר ואחד לסמוטריץ'. חוק שיאפשר לדרעי לכהן כשר, תיקון חוק פקודת המשטרה כך שבן גביר יקבל יותר סמכויות ותיקון החוק שיאפשר לשני שרים לכה במשרד אחד, למשל: סמוטריץ' שרוצה לכהן כשר במשרד הביטחון וחוק שלא יאפשר לארבעה חברי כנסת מסיעה להתפצל אלא רק לשליש סיעה. המטרה היא כמובן למנוע מרידות בתוך הליכוד.

על מנת לחסוך בזמן, בקואליציה במהלך חכם איחדו הלילה את תיקון החוק לדרעי עם החוק לסמוטריץ', בשל העובדה ששניהם חלק מחוק יסוד הממשלה. ככה לקואליציה נותרו רק 2 הצבעות במקום 3, אחרי שהחוק למניעת פיצול של ארבעה חברי כנסת עבר הבוקר בקריאה ראשונה. איחוד החוקים יחסוך לגוש נתניהו שעות דיון ארוכות במליאה ומגביר את הסיכויים להעביר את כל החוקים קודם הקמת הממשלה.