הלחץ של סמוטריץ' וגפני וההתנגדות בליכוד: קרב בקואליציה על סעיף הנכד

השבעת הממשלה מתקרבת, אבל סוגיה אחת עדיין לא נפתרה - הדרישה של המפלגות הדתיות לבטל את סעיף הנכד בחוק השבות | בליכוד מתנגדים, וגם פגישה לילית לא עזרה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 13/12/22 14:58 יט בכסלו התשפג

הלחץ של סמוטריץ' וגפני וההתנגדות בליכוד: קרב בקואליציה על סעיף הנכד
נתניהו, גפני וגולדקנופף, צילום: Flash90

אומנם רוב הנושאים החשובים כבר סוכמו, אבל בין המחלוקות בין השותפות בגוש הימין יש דרישה שעדיין לא נמצא לה פתרון - סעיף הנכד בחוק השבות. במפלגות הדתיות דורשים לבטל את הסעיף בטענה שהוא מביא לעלייה מאסיבית של לא יהודים לישראל, בליכוד מתנגדים. 

בשבוע שעבר אמר גפני בשיחה עם עיתונאים כי יתעקשו על תיקון הסעיף, מנגד קבוצה של חברי כנסת בליכוד מתנגדים למהלך. בין המתנגדים ניתן למצוא את חבר הכנסת יולי אדלשטיין שאמר בשבוע שעבר, "אני שומע הרבה מאוד דיבורים על הצורך והדרישה לשנות דברים בחוק השבות, סעיף הנכד. אני רוצה להגיד לכם ככה: אם זה יקרה, בעוד 5 שנים אין חוק שבות במדינת ישראל, כל אחד יוכל להתאזרח וזו תהיה מדינת כל אזרחיה".

בתגובה אמרו גורמים בליכוד לחדשות כיפה: "הקמפיין המוזר של יולי אדלשטיין הערב נגד שינוי סעיף הנכד בחוק השבות, בלחץ חמיו, לאוניד נבזלין, שמתנגד לשינוי בחוק". ח״כ משה סולומון מהציונות הדתית נפגש אתמול בערב עם אדלשטיין בניסיון לשכנע אותו לתמוך בביטול הסעיף, אך לא נרשמה התקדמות בפגישה.

ממיטת חוליו: הרב דרוקמן פנה לנתניהו בדרישה שיבטל את סעיף הנכד

מספר רבנים בציונות הדתית פנו בנושא לראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, וקראו לו לבטל את הסעיף. על המכתב חתם גם זקן רבני הציונות הדתית, הרב חיים דרוקמן. הרבנים פנו לנתניהו, השרים המיועדים, ראשי המפלגות וחברי הכנסת בבקשה לפעול לביטול הסעיף.