ניצחון ראשון לקואליציה הנכנסת: יריב לוין נבחר ליו"ר הכנסת

בתום דיון סוער והצבעה, יריב לוין נבחר ליושב ראש הכנסת. לפיד תקף את האופוזיציה היוצאת לפני ההצבעה: "אני לא מוכן לתת לכם בעלות על היהדות" | נתניהו הרגיע בנאומו: "יהיה חשמל בשבת לא תהיה מדינת הלכה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/12/22 10:54 יט בכסלו התשפג

ניצחון ראשון לקואליציה הנכנסת: יריב לוין נבחר ליו"ר הכנסת
לוין ולוי בעת ההחלפה, צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ'

הוחלף יושב ראש הכנסת: הבוקר (ג') התכנסה מליאת הכנסת בדיון והצבעה על החלפת יושב ראש הכנסת. לאחר ההצבעה נקבע ברוב קולות כי חבר הכנסת יריב לוין הוא יושב ראש הכנסת החדש, כפי שסיכמו עוד קודם מפלגות הקואליציה הנכנסת. נתניהו נאם לפני ההצבעה במליאה ואמר: "יריב לוין יהיה יו"ר זמני מאוד".

צפו ברגע ההכרזה על יריב לוין:

לפיד: "ניצחתם בבחירות, אני לא מתווכח עם זה"

בדיון תקף ראש הממשלה היוצאת יאיר לפיד את הקואליציה המסתמנת ואמר: "אני רוצה לשאול את האמא הזו שהצביעה ליכוד. זה מה שרצית? כשעמדת בקלפי ושמת פתק של מח"ל, זה מה שהצבעת בשבילו? זה מה שרצית? שבקול שלך תוקם הממשלה הכי קיצונית בתולדות המדינה?". לפיד המשיך ואמר: "זו לא ממשלת ליכוד, זו בטח לא ממשלת נתניהו. נתניהו חלש, מבועת מהמשפט שלו, השתלטו עליו אנשים צעירים ממנו, קיצונים ונחושים ממנו. סמוטריץ' ודרעי שולטים בממשלה הזו. נתניהו שותף זוטר".

 יריב לוין

יריב לוין צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לפיד הוסיף ואמר: "ניצחתם בבחירות, אני לא מתווכח עם זה, אבל לא נצחתם ולא תנצחו את הדמוקרטיה הישראלית. עצמאות בתי המשפט לא כפופה לתוצאות הבחירות. תיקים פליליים לא כפופים לתוצאות הבחירות. זכויות נשים לא כפופות לתוצאות הבחירות. אנחנו לא הפרייארים שלכם. אנחנו לא פה רק בשביל לשלם מיסים ולשלוח את הילדים שלנו לצבא. אנחנו אוהבים את המדינה הזו לא פחות מכם, ואנחנו יהודים לא פחות מכם, ואנחנו לא ניתן לכם להרוס את הדמוקרטיה שלנו".

נתניהו עם מיקי לוי

נתניהו עם מיקי לוי צילום: יונתן סינדל פלאש 90

גם ראש הממשלה הנכנס נאם לפני ההצבעה ודיבר גם בנושא הפרסומים על ההסכמים הקואליציונים המתגבשים בממשלתו הגיב על ההתקפות בנוגע לדרישות יהדות התורה. נתניהו אמר: "יהיה חשמל בשבת, יהיו חופים לכולם, לא תהיה מדינת הלכה אלא תהיה מדינה שבה נדאג לכולם. נוביל בדרך הימין הלאומי והליברלי". על יושב ראש הכנסת החדש, יריב לוין אמר נתניהו: "יריב לוין יהיה יו"ר זמני מאוד".

תקציבי בתי ספר שלא מלמדים ליב"ה באופן מלא יעלה

אמש (ב') במהלך הלילה חלה התקדמות במשא ומתן בין הליכוד ומפלגת יהדות התורה. בנושא אחד הגיעו המפלגות יחד עם ש"ס לסיכום בנוגע לתקצוב הישיבות והאברכים במסגרתו יקפוץ התקציב ויוכפל, כך פרסם העיתונאי יקי אדמקר.

במסגרת הסיכום הסופי, תקציב הישיבות יקפוץ ביותר מ-50 אחוז ויעלה בכ-800 מיליון שקלים בשנה. במסגרת ההסכם, כל אברך יקבל מידי חודש 1175 שקלים ובחור ישיבה יקבל 653 שקלים בחודש. הסכום, כך סוכם בין הצדדים יוכנס לבסיס התקציב, בניגוד לעבר אז הוא הוכנס לכספים הקואליציונים שחולקו.