תקצוב האברכים יוכפל: הליכוד ויהדות התורה סגרו הסכם

ההסכם בין הליכוד והמפלגות החרדיות קובע כי תקציב הישיבות יעלה בכ-800 מיליון שקלים בשנה, פי שניים מבעבר. גם תקציב מוסדות הלימוד שלא מלמדות ליב"ה באופן מלא יעלה בהדרגה

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/12/22 08:24 יט בכסלו התשפג

תקצוב האברכים יוכפל: הליכוד ויהדות התורה סגרו הסכם
משה גפני ויצחק גולדקנופף, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

סיכום בין הליכוד למפלגות החרדיות: אמש (ב') במהלך הלילה חלה התקדמות במשא ומתן בין הליכוד ומפלגת יהדות התורה. בנושא אחד הגיעו המפלגות יחד עם ש"ס לסיכום בנוגע לתקצוב הישיבות והאברכים במסגרתו יקפוץ התקציב ויוכפל, כך פרסם העיתונאי יקי אדמקר.

תקציבי בתי ספר שלא מלמדים ליב"ה באופן מלא יעלה

במסגרת הסיכום הסופי, תקציב הישיבות יקפוץ ביותר מ-50 אחוז ויעלה בכ-800 מיליון שקלים בשנה. במסגרת ההסכם, כל אברך יקבל מידי חודש 1175 שקלים ובחור ישיבה יקבל 653 שקלים בחודש. הסכום, כך סוכם בין הצדדים יוכנס לבסיס התקציב, בניגוד לעבר אז הוא הוכנס לכספים הקואליציונים שחולקו.

אריה דרעי

אריה דרעי, מעורב בסיכומים. | צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

גם תקציבי החינוך במוסדות חרדיים שלא מלמדים מקצועות ליב"ה באופן מלא יעלה, כך סוכם עם יהדות התורה. במסגרת הסיכומים, מוסדות לימוד שלימדו בהיקף 55-75 אחוזים ותקציבם נשחק בשנים האחרונות, יקבלו העלאה בתקציב כך שיחזור למימדיו בעבר בהדרגה. גם הסכם זה יכנס לבסיס התקציב ויבוא לאישור הממשלה והכנסת.

דרשית יהדות התורה להפסקת ייצור חשמל בשבת

אמש נטען בחדשות 12 כי הליכוד ויהדות התורה סיכמו על כמה דרישות במו"מ הקואליציוני, בהן הפסקת ייצור החשמל בשבת, הרחבת החופים המפורדים, אך בליכוד טענו כי מדובר ברשימת דרישות בלבד ולא סיכום בין המפלגות.

היום מפרסם עמית סגל את הסעיף בטיוטת ההסכם לגבי חשמל בשבת. כך נכתב: "הממשלה תפעל לפתור את חילול השבת בייצור חשמל, לרבות באמצעות עידוד אגירה מקומית. לשם כך תוקם בראשות מנכ"ל משרד האנרגיה, ובהשתתפות גורמים מקצועיים כמו המכון לאנרגיה בשבת והמכון המדעי טכנולוגי להלכה".