המבחן הראשון של הקואליציה - החוקים שנתניהו הבטיח לשותפים

קודם השבעת ממשלת נתניהו, בקואליציה יצטרכו לחוקק שלושה חוקים שמופיעים בהסכמים הקואליציוניים | על איזה חוק נתניהו יוותר ואיך זה יראה? כל הפרטים

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 11/12/22 13:33 יז בכסלו התשפג

המבחן הראשון של הקואליציה - החוקים שנתניהו הבטיח לשותפים
נתניהו, סמוטריץ' ודרעי, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

אחרי חודש נטול אירועים מיוחדים במליאת הכנסת, קואליציית גוש הימין תחל השבוע בפעילותה האמיתית. כבר מחר (ב') יתקיים דיון סוער במליאת הכנסת בו יוחלף יו"ר הכנסת מיקי לוי למועמד של נתניהו מהליכוד. רגע אחרי ההחלפה יתחילו בקואליציה במרתון חקיקה - שבלעדיו לא יוכלו להשביע ממשלה. 

על פי ההסכמים הקואליציוניים נתניהו התחייב לחוקק שלושה חוקים, אחד לדרעי, אחד לבן גביר ואחד לסמוטריץ'. חוק שיאפשר לדרעי לכהן כשר, תיקון חוק פקודת המשטרה כך שבן גביר יקבל יותר סמכויות ותיקון החוק שיאפשר לשני שרים לכה במשרד אחד, למשל: סמוטריץ' שרוצה לכהן כשר במשרד הביטחון. 

גורמים בכירים בליכוד מספרים לכיפה על הליך החקיקה, אם יו"ר הכנסת מיקי לוי לא יקבע מחר בשעות הבוקר את זמן ההצבעה על החוקים, מיד עם בחירתו של יו"ר כנסת מטעם הליכוד יקבע היום החדש את זמני החקיקה של החוקים, ייתכן כי כבר לאותו הלילה. בליכוד מכינים את חברי הכנסת ללילות לבנים השבוע, במטרה לסיים עם כל החקיקה עד ליום חמישי הקרוב. 

בנוסף, גורמים בליכוד מעריכים שנתניהו לא יפעל קודם הקמת הממשלה לביטול החוק שמאפשר ל-4 ח"כים להתפצל מהסיעה. על הדיווחים בנושא אומרים הגורמים כי היה מדובר במנוף לחץ של נתניהו על חברי הליכוד הממורמרים.