בן גביר מקבל תמיכה מסמוטריץ': "הדרישה הכי צודקת בעולם"

יו"ר מפלגת הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ מתייחס הבוקר לחוק שיאפשר לשר לביטחון לאומי להטוות מדיניות- "הדרישה הכי צודקת בעולם "

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 11/12/22 10:33 יז בכסלו התשפג

בן גביר מקבל תמיכה מסמוטריץ': "הדרישה הכי צודקת בעולם"
סמוטריץ ובן גביר במליאה, צילום: מאיר אליפור

ברקע הסערה סביב הדרישה של יו"ר עוצמה יהודית המיועד לתפקיד השר לביטחון לאומי לקבל סמכויות נרחבות במשטרת ישראל, יו"ר מפלגת הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', יוצא להגנת השותף לשעבר ותומך בדרישתו.

סמוטריץ' כתב הבוקר: "הדרישה של חברי איתמר בן גביר, השר לביטחון הלאומי המיועד, להכפיף את המשטרה לשר היא הכי צודקת בעולם. מה שלא תקין זו לא הדרישה הטריוויאלית שלו אלא העובדה שעד היום זה לא עבד ככה.

משטרת ישראל היא הגוף שמחזיק בידיו הכי הרבה סמכויות ופוטנציאל לפגיעה בזכויות אדם ואזרח ונושא באחד התפקידים החשובים ביותר במדינה דמוקרטית - שמירה על הביטחון האישי ועל הסדר הציבורי של אזרחי ישראל. העובדה שגוף חשוב וחזק כל כך לא כפוף למערכת הדמוקרטית ולעם שאותו הוא אמור לשרת ולא נתון לפיקוח אפקטיבי שלה ופועל למעשה כמדינה בתוך מדינה היא עיוות דמוקרטי מסוכן".

סמוטריץ' הסביר: "בדיוק כפי שהצבא כפוף לדרג הפוליטי - לממשלה ולשר הביטחון, כך המשטרה צריכה להיות כפופה לדרג הפוליטי - לממשלה ולשר לביטחון הלאומי. האנומליה הקיימת היום בין הצבא למשטרה היא לא הגיונית ולא דמוקרטית. הדרג הפוליטי קיבל את אמון מציבור והוא נושא באחריות כלפיו ויתן לו את הדין על הצלחותיו או כשלונותיו. הוא שאמון על האינטרס הציבורי ועל שמירתו והוא שצריך לקבוע את המדיניות, את סדרי העדיפויות ואת אופן הקצאת התקציב למשימות השונות בהתאם לחשיבותן ודחיפותן. אלה כלים בסיסיים והכרחיים למימוש האחריות. אין אחריות ללא סמכות. אני סמוך ובטוח שאיתמר יכתיב מדיניות מקצועית ואחראית ומאחל לו הצלחה רבה במשימה החשובה והקשה שהוא נטל על עצמו - להחזיר את הביטחון האישי לאזרחי ישראל".