אחרי בן גביר: סמוטריץ' נפגש עם שגריר איחוד האמירויות בישראל

יו"ר הציונות הדתית ושגריר איחוד האמירויות בישראל נפגשו ושוחחו על יחסי המדינות, על קידום השלום והנורמליזציה עם מדינות נוספות באזור, וקבעו להעמיק את הקשר הכלכלי בין המדינות: "פוטנציאל אדיר"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 07/12/22 21:06 יג בכסלו התשפג

אחרי בן גביר: סמוטריץ' נפגש עם שגריר איחוד האמירויות בישראל
השגריר אל-חאג'ה וסמוטריץ', צילום: ללא

בשבוע שעבר חגגה איחוד האמירויות הערביות את יום עצמאותה ה-51. לכבוד האירוע, שגרירות האיחוד הזמינה אורח מפתיע - יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר לאירוע החגיגי בתל אביב. את ההזמנה קיבל בן גביר מהשגריר עצמו, מוחמד אל-חאג'ה, והערב (ד') נפגש עמו גם יו"ר הציונות הדתית ושר האוצר המיועד, בצלאל סמוטריץ'.

"שיתוף הפעולה הכלכלי בין המדינות מקפל בתוכו פוטנציאל אדיר"

השגריר וחבר הכנסת שוחחו על יחסי ישראל ואיחוד האמירויות ועל קידום השלום והנורמליזציה עם מדינות נוספות באזור. במהלך הפגישה שנערכה בלשכתו של סמוטריץ' בכנסת וארכה כשעה אמר אל-חאג'ה כי מאז הסכמי אברהם יש יחסים מצוינים בין איחוד האמירויות לבין מדינת ישראל וכי הוא צופה שהיחסים הללו ימשיכו לצמוח. השניים שוחחו גם על היחסים הכלכליים בין המדינות וקבעו להעמיק את הקשר הכלכלי בין המדינות.

לאחר הפגישה אמר סמוטריץ' כי מדובר היה בפגישה חשובה וכי על מדינת ישראל להעמיק את הקשרים הכלכליים שלה עם איחוד האמירויות. "שיתוף הפעולה הכלכלי בין המדינות מקפל בתוכו פוטנציאל אדיר לשני הצדדים ולאזור כולו, תוך ניצול היתרון היחסי של כל מדינה ויכולת תרומתה למדינה החברה".