בלעדי הרב איזמן מגיב לסערת אבי מעוז: "רוב העם רוצה את התכנים האלה"

בצל ההסכמות של הליכוד ונעם, אנשי חינוך וראשי מועצות רבים מצטרפים לקריאה להחרים את אבי מעוז | בשיחה עם חדשות כיפה הרב איתן איזמן מרגיע: "הוא יציע תכניות, מי שירצה יקנה", ומסתייג: "אני לא הייתי זורק סיסמאות לאוויר שירגיזו"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 04/12/22 13:33 י בכסלו התשפג

הרב איזמן מגיב לסערת אבי מעוז: "רוב העם רוצה את התכנים האלה"
הרב איתן איזמן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מאז ההסכם של הליכוד עם מפלגת נעם ולחיצת הידיים המחוייכת בין נתניהו לאבי מעוז, הרוחות סוערות. מנהלי בתי ספר חותמים על עצומות, ראשי רשויות נערכים למרד, וראש המשלה שעדיין מכהן, לפיד, יוצא ברצף פוסטים ומכתבים. בשיחה של חדשות כיפה עם הרב איתן איזמן, איש חינוך בולט, קורא להרגיע את הרוחות וטוען כי מדובר בסערה בכוס מים.

"אנחנו לא נמצאים במקום של כפייה"

"אבי מעוז לא יכריח אף אחד לומר משהו", מרגיע הרב איזמן, ממקימי רשת החינוך 'נעם-צביה' ומי שתמך בהקמת ממשלת בנט-לפיד. "הוא יציע תכניות, מי שירצה יקנה. הוא רוצה שיכניסו גם תכניות תורניות,ישראליות, יהודיות. אנחנו לא תמיד מסכימים לכל מה שאבי מעוז מציע, אבל בקטע הזה אין מה לחשוש. עד היום הכניסו כל מיני תוכניות חוץ שלא תמיד היו לרוחנו. היום יציעו עוד תוכניות טובות לקנייה, מי שירצה יקנה. כולם מפחדים, עושים רעש כאילו הולכים לכפות מישהו. ראית פעם דבר כזה? מה, יגידו לילדים בבית ספר חילוני להתפלל?".

אולי לא יכריחו לקנות תוכן כזה או אחר, השאלה אם לא יסירו תכנים קיימים.

היום יש כל מיני תוכניות שממנים אותם גורמי חוץ, שלא תמיד נעימים לנו. אני מתאר שמעוז יציע לסייר ולטייל בארץ ישראל. מותר להציע לטייל? חצי מהאוכלוסייה שלנו עוד לא הייתה בירושלים, שלא לדבר על קריית ארבע ומערת המכפלה. אנחנו מכירים את הבן אדם, יכול להיות שלא כולנו סומכים על כל הדעות שלו, אבל אנחנו לא נמצאים במקום של כפייה.

נתניהו עם מעוז

נתניהו עם מעוז | צילום: הליכוד

"אז יקנו את זה בתור עיריית תל אביב, אפשר לחשוב"

חוץ מלהציע תכנים יש לו גם סמכויות נרחבות.

בוא נגיד שמעוז, בתור משרד החינוך, לא ירצה לקנות תוכניות של כל מיני גורמים זרים שמכפישים את הצבא. אם יהיה בית ספר שירצה לקנות את זה באופן פרטי, מישהו יכול להגיד לו מה לעשות? הרי היום נותנים תקציבים למנהלים לקנות מה שהם רוצים. יקנו את זה בתור עיריית תל אביב, אפשר לחשוב.

זו סערה בכוס מים, שוב. אנחנו רוצים יותר ויותר לכבד את עם ישראל, יותר ויותר לכבד את ארץ ישראל, ויותר ויותר להכיר בזכותנו על ארץ ישראל. לשם כך נבחרנו. אני חושב שרוב עם ישראל, עובדה לפי הבחירות, רוצה את התכנים האלה. מדובר בתכניות חוץ. לא יגידו לאנשים לעשות 5 יחידות תלמוד במקום 5 יחידות פיזיקה.

סיום מסכת

תלמוד במקום פיזיקה? | צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90

"כשהשמאל עלה לשלטון יכלנו לעשות אותו דבר. אבל לא האכילו אותנו חזיר"

בן אדם פותח לחדשות, ורואה שאבי מעוז רוצה לבטל את מצעד הגאווה בירושלים. זה מפחיד אותו.

מצעד הגאווה הוא באמת כואב לציבור שלנו מאוד, אבל אני לא מאמין שבצורה דמוקרטית יהיה אפשר למנוע מאנשים את המחאות שלהם. יכול להיות שהוא ישכנע אותם לעשות את המצעד באילת במקום בירושלים. אין לי מושג. גם את זה אי אפשר לכפות, יש עדיין חוק במדינה.

אולי הוא לא יצליח, אבל זה לא אומר שהוא לא רוצה.

אז הוא רוצה. אולי הוא רוצה מחר לבנות מחר את בית המקדש? אני מוכן לבנות מחר את בית המקדש. זה לא מעשי כרגע, אבל זאת אחת מהמצוות שלנו. אנחנו עוד לא מסוגלים, אבל לאט לאט. נרצה יותר. עוד לא הגענו לשלב הזה, בעזרת השם.

מצעד הגאווה בירושלים. ארכיון

מצעד הגאווה בירושלים. ארכיון | צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

זה דיוק שקשה לישראלי הממוצע להבין.

אז בואו נסביר לו. כשהשמאל עלה לשלטון, הרי יכולנו לעשות לו את אותו דבר. אבל לא האכילו אותנו חזיר, הכל בסדר, אז גם הפוך לא צריך לעשות. אני מתפלא על ראש הממשלה הנוכחי, יאיר לפיד, שתופס את השור בקרניו. הפסדתם בבחירות, תנו לימין לשלוט.

"הלוואי שהימין יעשה את מה שמותר לעשות"

האם הציונות הדתית ואבי מעוז צריכים להתנהל אחרת ברמה התקשורתית?

יכול להיות. אני לא הייתי זורק סיסמאות לאוויר שירגיזו אנשים אחרים, אבל מצד שני לא הייתי נבהל. כשהשמאל עלה לשלטון הם אמרו שהם יעשו ויעשה ויעשו, אבל היה להם הסכם קואליציוני שהם לא יכולים לעשות. אז אמרו. הלוואי שהימין יעשה את מה שמותר לעשות. לא סתם היה המהפך הזה, מותר לתת צביון יותר יהודי למדינה שלנו.