למעט סמוטריץ' באוצר הכול עדיין פתוח: יום גורלי בציונות הדתית

ביום חמישי נחתם סיכום מסמך התפקידים בין הליכוד לבין הציונות הדתית, והיום יערוך יו"ר המפלגה סמוטריץ' פגישה עם חברי הכנסת שלו, בה יבשר להם איזה תפקיד יקבלו | על הרוטציה באוצר: "לא דבר אופטימלי, אבל בפוליטיקה יש פער בין הרצוי למצוי"

אלעד הומינר עמיאל ירחי עמיאל ירחי ואלעד הומינר, חדשות כיפה 04/12/22 08:38 י בכסלו התשפג

למעט סמוטריץ' באוצר הכול עדיין פתוח: יום גורלי בציונות הדתית
סמוטריץ', צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אחרי העיכובים הרבים, ביום חמישי נחתם סיכום מסמך התפקידים בין הליכוד לבין הציונות הדתית. מעבר למסמך שנחתם, יקבעו בהסכמים קואליציוניים מפורטים קווי יסוד, הסדרה בסוגיות זהות יהודית, חינוך, משפט, התיישבות וחברה וסיכומים תקציבים מפורטים. היום (א') תיערך פגישה פנים מפלגתית בציונות הדתית.

בשעות בצהריים ייפגש יו"ר המפלגה בצלאל סמוטריץ׳ עם חברי הכנסת שלו, כאשר במהלכה הוא צפוי לבשר להם איזה תפקיד הם יקבלו. גורם במפלגה מסר ל"חדשות כיפה בסוף השבוע כי  למעט סמוטריץ' באוצר הכול עדיין פתוח.

הציונות הדתית ביום הבחירות

הציונות הדתית ביום הבחירות צילום: Sraya Diamant/Flash90

אלו התפקידים שקיבלה הציונות הדתית

על פי ההסכם שהושג, הציונות הדתית תקבל את משרד האוצר ברוטציה (סמוטריץ'), משרד העלייה והקליטה (אופיר סופר) ומשרד המשימות הלאומיות (אורית סטרוק). בנוסף, שר במשרד הביטחון שאחראי על ההתיישבות ביהודה ושומרון שיפעל בתיאום ובהסכמה של ראש הממשלה. כמו כן, סגן שר (מיכל וולדיגר), יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט ושירותי הדת (שמחה רוטמן) שיוביל בכנסת את הרפורמה במערכת המשפט ויו"ר ועדת הרפורמות (אוהד טל).

"רוטציה היא לא דבר אופטימלי"

בראיון שנערך אמש בתכנית "פגוש את העיתונות", פירט סמוטריץ' את כוונותיו והבהיר לאן פניו מועדות בניהול המשרד. "נקל בשורה של סוגיות ביוקר המחיה - כבר בתקציב הקרוב", הבטיח השר המיועד. "לא נעלה מיסים בתקופה כזאת".

על הרוטציה: "רוטציה היא לא דבר אופטימלי, אבל בפוליטיקה יש פער בין הרצוי למצוי", אמר יושב ראש הציונות הדתית. "בשנים האחרונות שרי האוצר לא כיהנו יותר זמן גם מבלי שהייתה רוטציה".

בנוגע לגישתו, אמר: "עמדותיי הכלכליות ידועות, אני איש של שוק חופשי ומאמין שאם הממשלה לא תתערב תהיה פה צמיחה. אם נתניהו יתעקש נבדוק איך אפשר לעשות את זה".

סמוטריץ' לרב דרוקמן אחריהבחירות: "המשימה הגדולה שלנו להיות כתובת לכולם"