לפיד מסכם קדנציה: "לא פעלנו רק לטובת אלה שבחרו בנו"

ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד סיכם בישיבת הממשלה, שצפויה להיות האחרונה שלה, את פועלה: "הממשלה הזו העבירה בכהונתה הקצרה 1,613 החלטות, עמדנו בכל המשימות בהצלחה ניכרת" | ומה הוא הבטיח לשרים?

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/11/22 12:29 כו בחשון התשפג

לפיד מסכם קדנציה: "לא פעלנו רק לטובת אלה שבחרו בנו"
לפיד בפתח ישיבת הממשלה, צילום: כיפה

ישיבת ממשלה אחרונה: ישיבת הממשלה השנערכה היום (א') צפויה להיות האחרונה של הממשלה הנוכחית. ראש הממשלה ניצל את ההזדמנות להודות לחבריו השרים ולמנות את הישגי הממשלה. בין היתר מנה לפיד את השעיית הסכם הגרעין, מבצע "עלות השחר" והרפורמות הכלכליותץ שערכו.

צפו בדברי לפיד:

"שובר גלים" ודחיית הסכם הגרעין, הישגי הממשלה על פי לפיד

"הממשלה הזו העבירה בכהונתה הקצרה 1,613 החלטות, בכל תחומי החיים - כולן לטובת אזרחי ישראל. לא פעלנו רק לטובת אלה שבחרו בנו. לא עבדנו רק בשביל הגוש או המחנה" אמר לפיד והוסיף: "חבריי השרים, היה לי לכבוד לשרת אתכם יחד את המדינה הזו ואת אזרחיה. אנחנו עוד נחזור לחדר הזה, מהר יותר ממה שאתם חושבים" 

בין היתר מנה לפיד גם את שאר פעולות הממשלה בקדנציה הקצרה לדבריו. העברת תקציב המדינה וחילוץ ממשבר כלכלי, העלאת שכר החיילים, מבצע "שובר גלים", עבודה מול הממשל האמריקאי והקמת שגרירויות ונציגויות במדינות ערביות כמו מרוקו ובחריין.

"לממשלה תפקיד ברור"

"לממשלה בישראל יש תפקיד ברור: לשמור על המדינה. לשמור חוק. לשמור על הפרדת הרשויות. לשמור על הבטחון והכלכלה. לשמור על מעמדה של ישראל בעולם. לשמור על הדמוקרטיה הישראלית" אמר לפיד וסיים "עמדנו בכל המשימות האלה בהצלחה ניכרת".

סערת ההפרדה מגדרית

מוקדם יותר היום ועל רקע דרישת סמוטריץ' והחרדים לעגן בחוק את האפשרות להפרדה מגדרית הגיב לפיד וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "בזמן שבאיראן נשים אמיצות נאבקות על זכויותיהן, בישראל סמוטריץ' והחרד"לים שלו מנסים לשלוח נשים אל מאחורי המחסומים ולהכניס לחוק הפרדה בין נשים לגברים. איפה הליכוד? למה הם שותקים? איראן זה לא כאן".