הצעד הבא בדרך לשלטון: הוועדה המסדרת מתכנסת

השלב הבא של הכנסת ה-25: הוועדה המסדרת מתכנסת היום לראשונה לקראת איוש ועדות הכנסת באופן קבוע | מי נבחר לייצג את הציונות הדתית ומי זכו בתפקידים הבכירים?

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 16/11/22 11:31 כב בחשון התשפג

הצעד הבא בדרך לשלטון: הוועדה המסדרת מתכנסת
נתניהו עם סמוטריץ ודרעי, צילום: אוליבר פיטוסי פלאש 90

אחרי השבעת הכנסת החגיגית, היום (ד') מתקדמים בכנסת לשלב הבא, במקביל למגעים להשבעת ממשלה. חברי הכנסת מאשרים הבוקר את הקמת הוועדה המסדרת, וועדה זמנית שמוקמת עם השבעת הכנסת ותפקידה להקים את ועדות הכנסת בהתאם לתוצאות הבחירות. 

לאור הניצחון של גוש נתניהו, מיש שיקבלו את תפקידי המפתח הם חברי הקואליציה העתידית, חבר הכנסת יואב קיש מהליכוד זכה באמונו של נתניהו ויעמוד בראש הוועדה, בנוסף, נתניהו מתכוון למנות באמצעות הוועדה המסדרת את חבר הכנסת יואב גלנט לתפקיד היו"ר הזמני של ועדת החוץ והביטחון, אותו גלנט שהוא המועמד הבולט מלבד סמוטריץ' לתפקיד שר הביטחון. את תפקיד יו"ר ועדת הכספים הזמני קיבל חבר הכנסת משה גפני, אחרי הפסקה של שנה וחצי כיו"ר ועדת הכספים המיתולוגי. 

החלוקה בתוך הוועדה המסדרת

החלוקה בתוך הוועדה המסדרת צילום: ללא

הנציגים של המפלגות הסרוגות

אמש פרסמנו כי שמחה רוטמן נבחר לייצג את הציונות הדתית ויצחק וסרלאוף ייצג את עוצמה יהודית. הוועדה תתכנס בימים הקרובים ותקבע מי יעמוד בראשות כל ועדה בכנסת ומי יהיו הנציגים, בכפוף להסכמים הקואליציוניים המתהווים. בנוסף, הוועדה קובעת את סדר הישיבה באולם המליאה ואת הקצאת הלשכות והחדרים במשכן הכנסת לחברי הכנסת שנבחרו ולסיעות השונות וכן מינוי סגנים ליושב ראש הכנסת.

יוראי להב הרצנו: " הממשלה הזאת הולכת לממן טיפולי המרה"