שיקלי על דרישותיו של סמוטריץ': "חושב שקצת עולה לו"

חבר הכנסת המיועד של הליכוד יצא בביקורת על דרישותיו של יו"ר הציונות הדתית לקבל את תיק הביטחון: "מעריך אותו, אך כיפופי הידיים פה חוצים את גבול הטעם הטוב"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 14/11/22 12:14 כ בחשון התשפג

שיקלי על דרישותיו של סמוטריץ': "חושב שקצת עולה לו"
סמוטריץ' ושיקלי. , צילום: פלאש 90

יו"ר מפלגת ש"ס, אריה דרעי הודיע אתמול (א') כי בכוונתו לקחת את תיק האוצר בממשלת נתניהו שצפויה לקום בקרוב, החלטה שערערה את המשא ומתן בין נתניהו ליו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ'. בעקבות כך, יו"ר הציונות הדתית ערך כמה פגישות עם רבנים ואלופים במילואים כדי להגביר את הלחץ על נתניהו למנות אותו לשר הביטחון הבא. בעקבות דרישותיו, חברי הכנסת מהליכוד יוצאים בביקורת נגדו.

בראיון לרדיו 103FM, חבר הכנסת המיועד של הליכוד,עמיחי שיקלי יצא נגד דרישותיו של סמוטריץ'. "אנחנו הולכים רחוק מדי עם הדרישות. אני מעריך את בצלאל, אבל אני חושב שקצת עולה לו. כיפופי הידיים פה חוצים את גבולות הטעם הטוב", אמר שיקלי. 

"לעמוד באופן חד משמעי על הדרישה לתפקיד שר הביטחון"

כאמור, לאחר הפגישה פרסמו הרבנים את תמיכתם הבלתי מתפשרת בדרישותיו של סמוטריץ': "הרבנים קוראים ליו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ׳ לעמוד באופן חד משמעי ובלתי מתפשר על הדרישה לתפקיד שר הביטחון כדי לחזק את בטחונה של מדינת ישראל, לחזק את רוח צה״ל, למנוע הקמת מדינה פלסטינית ולהסדיר את ההתיישבות ביהודה ושומרון".

צילום: הציונות הדתית

עוד הוסיפו: "הרבנים מבקשים לעמוד על דרישת המפלגה לתיקי החינוך והדתות וציינו כי יש חשיבות עליונה שהציונות הדתית תוביל את העשייה למען הזהות היהודית של המדינה ברוח תורת ארץ ישראל. הרבנים פנו בקריאה אישית לראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו להכיר בכוחה בערכה ובשותפותה של הציונות הדתית שזכתה לאמון של למעלה מחצי מיליון מצביעים וקיבלה 14 מנדטים".