אחרי שהשיג 64 ממליצים: נתניהו יגיע להרצוג בשעה 12

אחרי מצעד הממליצים אצל נשיא המדינה, יושב ראש הליכוד יגיע גם הוא לבית הנשיא לקבל את המנדט להרכבת הממשלה | חלוקת התיקים עדיין לא סגורה; ניסיון למנות יושב ראש כנסת כבר בהשבעת הכנסת ביום שלישי הקרוב

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/11/22 09:41 יט בחשון התשפג

אחרי שהשיג 64 ממליצים: נתניהו יגיע להרצוג בשעה 12
נתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ניצחון הימין בבחירות מתחיל לגרור גם צעדים בשטח: לאחר שבתום סבב ההתייעצויות אצל נשיא המדינה, המליצו בפני הרצוג 64 חברי כנסת על בנימין נתניהו, היום (א') בשעה 12 הוא יגיע לבית הנשיא לקבל את המנדט להרכבת הממשלה.

28 ימים יש לנתניהו, שרוצה לסגור את הקצוות בהקדם האפשרי

מרגע שיטיל הנשיא את מלאכת הרכבת הממשלה על חבר הכנסת הנבחר יעמדו לרשותו 28 ימים להרכיב ממשלה חדשה בישראל. במידה והקמת הממשלה לא תתבצע עד 28 ימים מרגע הטלת המנדט, בסמכות נשיא המדינה להעניק ארכה של עד 14 יום נוספים על פי החוק.

למרות הזמן הנדיב שמוקצה לנתניהו להרכבת הממשלה, הוא מעוניין לסגור את חלוקת התיקים והתפקידים במהרה ולהקים ממשלה בהקדם האפשרי. כזכור, הוא רצה להקים אותה כבר עם השבעת הכנסת אך בעקבות מחלוקות עם שותפותיו העתידיות לקואליציה הדבר התעכב.

מי יהיה יו"ר הכנסת?

ביום שלישי הקרוב, בעוד יומיים, תתקיים השבעת הכנסת ה-25. לפי דיווח ב-ynet, בליכוד מעריכים כי  יו"ר הכנסת מיקי לוי מיש עתיד יוחלף בנציג מטעם המפלגה.על פי הדיווח, המעומדים לתפקיד הם אמיר אוחנה ויריב לוין.

יריב לוין |

יריב לוין. יו"R הכנסת הבא? | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לצד חלוקת התפקידים בליכוד, כאב הראש האמיתי של נתניהו הוא שותפותיו הקואליציוניות שלא עושות לא חיים קלים. אמש (שבת) אמר גפני כי "בלי פסקת התגברות אין ממשלה", ויצאו תדרוכים שונים על חוסר שביעות רצון מצד מפלגת הציונות הדתית. בסופו של דבר, במוקדם או במאוחר, תוקם ממשלתו של נתניהו, השלה באיזה מחיר מצידו ובאיזה הישגים מצד שותפיו.