לפיד מגיב להחלטת האו"ם: מהלך פלשתיני חד צדדי שלא יתרום להם דבר

ראש הממשלה, שנאם באו"ם לא מכבר, מגיב להחלטת האו"ם המאפשרת לבית הדין הבינלאומי בהאג לשפוט את ישראל: "הדרך לפתרון הסכסוך אינה עוברת דרך מסדרונות האו"ם או גופים בינלאומיים אחרים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/11/22 18:32 יח בחשון התשפג

לפיד מגיב להחלטת האו"ם: מהלך פלשתיני חד צדדי שלא יתרום להם דבר
לפיד נואם באו"ם, צילום: אבי אוחיון /לע"מ

אחרי שוועדת האו"ם אישרה אמש את ההצעה הפלשתינית לפנות לבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג, יאיר לפיד מגיב להחלטה השנויה במחלוקת. "ישראל דוחה בתוקף את הצעת ההחלטה הפלשתינית. מדובר שוב, במהלך פלשתיני חד צדדי, החותר תחת עקרונות היסוד לפתרון הסכסוך והעלול לפגוע בכל אפשרות לתהליך עתידי".

"הפלשתינים עושים שימוש באו"ם"

ראש הממשלה ניתח: "הפלשתינים מבקשים להחליף משא ומתן בצעדים חד צדדים. הם שוב עושים שימוש באו"ם על מנת לתקוף את ישראל. מהלך זה לא ישנה את המציאות בשטח, לא יתרום דבר לעם הפלשתיני, ועלול לגרום להסלמה. תמיכה במהלך הפלשתיני היא פרס לארגוני הטרור והקמפיין האנטי ישראלי".

כזכור, ההצעה עברה בוועדה המיוחדת של האו"ם לפוליטיקה ולדה-קולוניזציה ברוב של 98 מדינות שהצביעו בעד, 17 שהתנגדו ו-52 שנמנעו. בין המדינות שהצביעו בעד ניתן למצוא את בלגיה, טורקיה, ברזיל, מצרים, אירלנד, ירדן, מרוקו, פולין, אוקראינה ואיחוד האמירויות.

לפיד: מודים למדינות הרבות שלא תמכו בהחלטה, קוראים למדינות שתמכו בהצעה לשקול את עמדתן

לפיד סיים: "אנו מודים למדינות הרבות שלא תמכו בהחלטה והבהירו כי זו לא הדרך לקידום יציבות ופתרון הסכסוך. אנו קוראים לכלל המדינות שתמכו אתמול בהצעה לשקול את עמדתן בשנית ולהתנגד לה במסגרת ההצבעה בעצרת הכללי. הדרך לפתרון הסכסוך אינה עוברת דרך מסדרונות האו"ם או גופים בינלאומיים אחרים".