חשב הכנסת לשקד: החזירי ללא דיחוי 15 מיליון שקלים שאת חייבת לקופת המדינה

הבחירות מאחורינו ולצד ההפסד הצורם של מפלגות הבית היהודי בראשות איילת שקד ומרצ בראשות זהבה גלאון, ישנם חובות גדולים שהמפלגות חייבות למדינה, וקיים ספק אם יוחזרו

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/11/22 10:37 טז בחשון התשפג

חשב הכנסת לשקד: החזירי ללא דיחוי 15 מיליון שקלים שאת חייבת לקופת המדינה
שקד וברודני, צילום: אוליבר פיטוסי פלאש 90

להפסד של איילת שקד ומפלגת הבית היהודי בבחירות, אין רק השלכות פוליטיות אלא גם השלכות כלכליות על עתידן של המפלגות, על פי מבקר המדינה המפלגה של איילת שקד נמצאת בחובות של למעלה מ-10 מיליון שקל, בנוסף מפלגת מרצ בראשות זהבה גלאון נמצאת בחובות של כ-15 מיליון שקל.

עמית סגל: "הסיכוי שהמפלגות יחזירו את מלוא הסכום לא קיים"

עמית סגל, הפרשן הפוליטי של חדשות 12 ומי שדיווח על החובות, אמר על החובות כי, "הסיכוי ששתי המפלגות יחזירו את מלוא הסכום קלוש עד לא קיים, כפי שכבר קרה עם מפלגתו של אהוד ברק, משה יעלון, סתיו שפיר ואחרים".

במסמך שנשלח על ידי מבקר המדינה למפלגת צל"ש של שקד, נכתב כי המפלגה חייבת סכום של 9,569,426, ש"ח בגין יתרת הלוואה קודמת שלקחה המפלגה על סך של 13,000,000 ש"ח, עוד במכתב נכתב שמפלגת צל"ש (ימינה ) לא תהיה מיוצגת כסיעה בכנסת ה-25 ולכן לא תוכל להשיב את כספי ההלוואה שנטלה באמצעות ניכוי ממימון המפלגות שהיה מכניס כסף למפלגה ותיאלץ להחזיר את הסכום ללא דיחוי. 

בנוסף, נכתב כי המפלגה בראשה עמדה שקד, קיבלה כמקדמה לבחירות לכנסת ה 25 7,840,000 ש"ח לפי 7 יחידות המימון  שמחושבים לפי המנדטים שקיבלה ימינה בבחירות לכנסת ה 24, אך מכיוון שהבית היהודי זכתה רק ל1.19% מהקולות היא זכאית רק ליחידת מימון אחת -  1,600,000 ש"ח , כך שעליה להשיב את כספי המקדמה על סך 6,240,000 ש"ח. 

איילת שקד מסכמת את ההפסד ומבטיחה: "אני עוד אשוב"

בסדרת ראיונות שהעניקה אמש (ד') לערוצי הטלוויזיה המרכזיים דיברה על ההפסד והמחשבות להמשך. לדפנה ליאל בחדשות 12 אמרה כי "הציבור הכריע וצריך לכבד את ההכרעה הזאת". בשבוע שעבר חשף חבר הכנסת יואב קיש, בכיר הליכוד, כי הריצה של יו"ר הבית היהודי הייתה מתאומת עם מפלגתו, ועל כך אומרת שקד: "אנחנו החלטנו לרוץ עד הסוף, חשבנו שזה הדבר הנכון, שהקול של הבית היהודי ישמע אבל לא הייתי מוכנה להזיק לגוש. ביום שישי לפני הבחירות נתניהו הבין את זה וביקש מיואב קיש לדבר איתי". 

אחרי שנים רבות בפוליטיקה היא מבטיחה כי בכוונתה לשוב, והתוכניות לשנים הקרובות כוללות עבודה במגזר הפרטי עם שילוב למגזר הציבורי, והשקעה במשפחה. על שותפה לשעבר, ראש הממשלה החליפי שהתפטר מתפקידו לפני מספר ימים, נפתלי בנט, היא מודה כי אכן יש ביניהם מחלוקות וכעסים, "אבל אני אדם בוגר, אנחנו בקשר. אני חברה של כל חברי ימינה. אני לא חושבת שנשתף פעולה בהמשך. בשדה הפוליטי דרכינו נפרדו". האישה שדובר בה כי עוד תגיע לראשות הממשלה טרם החליטה מה תעשה בזמן הקרוב, "עוד לא החלטתי מה אעשה בעתיד אבל אני אשוב לפוליטיקה".