בחירות 2022

"בלוק משותף": כך סמוטריץ' ובן גביר יפעלו כדי לקבל תיקים בכירים

רגע לפני פתיחת המשא ומתן הקואליציוני, יו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' ויו"ר מפלגת עוצמה יהודית איתמר בן גביר מודיעים כי יפעלו כבלוק על מנת לקבל תיקים בכירים

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 06/11/22 10:58 יב בחשון התשפג

"בלוק משותף": כך סמוטריץ' ובן גביר יפעלו כדי לקבל תיקים בכירים
בן גביר וסמוטריץ', צילום: Flash90

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו יתחיל היום בשיחות הרשמיות עם השותפים לגוש הימין על מנת להקים קואליציה, רגע לפני תחילת השיחות, מחליטים יו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' ויו"ר מפלגת עוצמה יהודית איתמר בן גביר על שיתוף פעולה כדי לקבל תיקים בכירים. 

בהודעה משותפת של הציונות הדתית ועוצמה יהודית שפורסמה הבוקר (א') נכתב: "בהמשך להצלחה הגדולה בריצה המשותפת של 14 מנדטים והרשימה השלישית בגודלה בכנסת, יו״ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' ויו״ר עצמה יהודית איתמר בן גביר סיכמו לקראת פתיחת המו״מ הקואליציוני על בלוק משותף וגיבוי מלא של שתי המפלגות בעניין הכניסה לקואליציה, על מנת להחזיר את המשילות והבטחון האישי, לבצע את הרפורמות הנדרשות במערכת המשפט, לחזק את הזהות היהודית ותפקידים שיאפשרו השפעה כדי ליישם את דרישות המפלגות. המפלגות לא יכנסו לקואליציה אחת בלי השנייה. יותר מחצי מיליון בוחרים בחרו בנו כדי להביא שינוי ואנו מחויבים להם".

כאמור, סמוטריץ מעוניין בתיק בכיר כמו האוצר או הביטחון, אבל נתניהו מעוניין לתת לו דווקא תיק זוטר יותר כמו תיק החינוך, בן גביר מצידו טוען כי הוא מעוניין בתיק לביטחון פנים. שיתוף הפעולה יאפשר לשניים ללחוץ על נתניהו ולמקסם את כוחם.