מוטי יוגב נפרד מהבית היהודי בביקורת ומציע: "הצטרפות למפלגת הציונות הדתית"

חבר הכנסת לשעבר נפרד מהמפלגה שלא עברה את אחוז החסימה, ומבקר את ראש עיריית גבעת שמואל: "קיבל בעירו שלו, פחות מ-10% מקולות הבוחרים" | ויש לו גם תהיה: "האם במציאות הנוכחית, יש תוחלת למאמצי החייאה ושיקום של מפלגת הבית היהודי?"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 04/11/22 13:52 י בחשון התשפג

מוטי יוגב נפרד מהבית היהודי בביקורת ומציע: "הצטרפות למפלגת הציונות הדתית"
מוטי יוגב, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הבחירות מאחורינו וכך גם שלל הראיונות שהעניקה שרת הפנים איילת שקד, ראיונות בהם טענה כי מפלגת הבית היהודי בראשותה תעבור את אחוז החסימה ותציל את גוש הימין. לבסוף קיבלה הביתה היהודי 56,793 קולות שהם 1.19% מכלל הקולות. היום (ו') מוטי יוגב נפרד מהמפלגה, שהמשיכה את המפד"ל.

"הכלי הפוליטי שפוצל והתנהל בחוסר שקיפות וחוסר יושרה"

את דברי הפרידה פתח יוגב במילים, "לחברי וחברותי בבית היהודי, שלום וה' עימכם. 'יודו לה' חסדו ונפלאותיו לבני אדם...'. העם אמר את דברו והשיב את הממשלה בישראל, לרוב היהודי הלאומי, היושב בציון". לאחר מכן כתב כי תוצאות הבחירות לכנסת ה-25 הראו, שרוב הציבור הדתי לאומי, בהם חברי הבית היהודי ברחבי הארץ, "נתנו את אמונם ובחרו בין מלכתחילה, בין כברירת מחדל, בפועל במפלגת הציונות הדתית".

"הבית היהודי מייסוד המפד"ל והפועל המזרחי, הייתה בית פוליטי חשוב מאין כמוהו. מעל 100 שנות פעילות והשפעה, מדרך התורה והעבודה, על עם ישראל המתחדש בארצו. האידיאולוגיה לא השתנתה, אך הכלי הפוליטי שפוצל והתנהל בחוסר שקיפות וחוסר יושרה, איבד את האמון הציבורי ההכרחי להמשך קיומו".

"העם אמר את דברו", יוגב | צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

"ראש עיריית גבעת שמואל קיבל בעירו פחות מ-10% מקולות הבוחרים"

יוגב הזכיר כי בעת האחרונה, לפני ואחרי הבחירות, נשמעו קולות בעיקר בקרב חברי מרכז ותיקים "שקשה עליהם המציאות של אובדן הבית פוליטי והם קוראים לשיקום הבית היהודי". אולם, המשיך וכתב יוגב: "מסתבר מתוצאות הבחירות, שרוב הציבור הדתי לאומי לא בהכרח רואה הצדקה בשתי מפלגות דתיות לאומיות".  

חבר הנסת לשעבר, שב וביקר את המפלגה שלא עברה את אחוז החסימה: "הבית היהודי בראשות יוסי ברודני - ראש עיריית גבעת שמואל, קיבל בעירו שלו, פחות מ-10% מקולות הבוחרים". נציין כי מפלגת הציונות הדתית, קיבלה בגבעת שמואל, רעננה ופתח תקוה, למעלה מכפול מהבית היהודי.

הבית היהודי

ברודני והחברים לבית היהודי | צילום: Flash90

"הצטרפות למפלגת הציונות הדתית והשפעה מתוכה"

התוצאות הקשות עבור המפלגה, הביאו את יוגב להציע: "זו שאלה קשה, האם במציאות הנוכחית, יש תוחלת למאמצי החייאה ושיקום של מפלגת הבית היהודי, או שהדרך הנכונה היא, איחוד מחודש של כלל הדתיים- לאומיים לגווניהם, הצטרפות למפלגת הציונות הדתית והשפעה מתוכה. צריך להכיר בכך שנבחרי הציונות הדתית, בראשם ח"כ בצלאל סמוטריץ, (מחציתם אנשי הבית היהודי לשעבר), הינם אנשים חדורי אמונה בערכי הציונות  הדתית, אנשים ישרים, טובים ומוכשרים", החמיא.

לסיום כתב כי "בע"ה, מכוחם של חברי הכנסת של הציונות הדתית, תהיה לנו  השפעה טובה מדרך התורה והעבודה,  על המדיניות בכל המישורים הציבוריים במדינת ישראל. מפלגת הציונות הדתית תהיה גב איתן, גם לנציגים המוניציפליים שבכל עיר וישוב, ותביא בע"ה, הרבה ברכה לעם ישראל". 

הציונות הדתית

הציונות הדתית | צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שקד: "אם אפרת היתה כל הארץ כנראה היינו על 100 מנדטים"