בחירות 2022

בלעדי גורמים ביש עתיד: מזהים תנועה של צעירים מתל אביב לבן גביר

רגע לפני הבחירות, במפלגת השלטון יש עתיד זיהו מגמה מסקרנת, נהירה של צעירים מהעיר תל אביב למפלגת הציונות הדתית של חבר הכנסת איתמר בן גביר, כך הם מתכוונים להחזיר אותם לגוש השינוי

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 27/10/22 18:00 ב בחשון התשפג

גורמים ביש עתיד: מזהים תנועה של צעירים מתל אביב לבן גביר
בן גביר, צילום: ללא

במפלגת יש עתיד בראשות ראש הממשלה יאיר לפיד נערכים לישורת האחרונה של הבחירות לכנסת ה-25, במפלגה זיהו קבוצה של מצביעים פוטנציאליים מערי המרכז ובעיקר מתל אביב שבמקום לבחור בלפיד, מצאו מועמד אחר שהם נוהרים אחריו, יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר

גורם במפלגה אומר לחדשות כיפה כי בימים הקרובים הם יתמקדו בצעירים תל אביבים, "אנחנו מרגישים סטייה קלה של תל אביבים צעירים לבן גביר, חברה לא דווקא חובשי כיפה, אנחנו נתמקד בסוף השבוע בחבר'ה האלה מהמרכז", אומר הגורם ומוסיף כי הצמיחה האחרונה של בן גביר בסקרים היא בזכות הצעירים האלה. 

יש עתיד מסתערת על החברה הערבית

במפלגת יש עתיד ערים לשאלה שתכריע את הבחירות לכנסת, איזה גוש יצביע באחוזים גבוהים יותר, גוש נתניהו או גוש השינוי בראשות ראש הממשלה יאיר לפיד. במפלגה החליטו להשקיע מאמץ בחברה הערבית שנוטה להצביע בשיעורים נמוכים. 

גורמים במפלגה סיפרו השבוע בשיחה עם חדשות כיפה כי בתגובה לניסיון של יו"ר האופוזיציה חבר הכנסת בנימין נתניהו להרדים את השטח בציבור הערבי, ביש עתיד החלו לאחרונה בהסתערות על החברה הערבית על מנת, "להעיר את השטח". מי שמרכז את המאמץ הוא סגן השר לביטחון פנים יואב סגלוביץ, אך חברי כנסת ושרים רבים שותפים למהלך ופועלים במגזר הערבי. הגורמים מסתייגים ואומרים כי הם לא מעודדים הצבעה למפלגת חד"ש - תע"ל.