לפיד מספר היכן שירת בצבא: "שם פגשתי את אשתי"

ראש הממשלה מתייחס לשירותו הצבאי ואומר כי כל מי שרוצה לדעת היכן שירת בצבא צריך לנסוע לארכיון במחנה. על הריאיון עם ליהיא: "אני לא בטוח שזה הישג עיתונאי גדול לגרום לאשתי לבכות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/10/22 19:32 א בחשון התשפג

לפיד מספר היכן שירת בצבא: "שם פגשתי את אשתי"
לפיד בכניסה לבסיס תל השומר, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

ליהיא לפיד, אשת ראש הממשלה יאיר לפיד, התראיינה אתמול למספר כלי תקשורת, ובמהלך ראיון לחדשות 13 נשאלה על שירותו הצבאי של בעלה. ליהיא החלה להשיב, תוך שהיא מגמגמת, כי בעלה שירת ביחידת הנ"מ ונטשה את הריאיון מול המצלמות. הערב (ד') ישודר בחדשות 13 ראיון עם ראש הממשלה, בו סיפר על שירותו הצבאי והגן על רעייתו.

"אני שרתתי במחנה, שלוש שנים בצה"ל. כל מי שרוצה לדעת מה עשיתי בצבא שייסע לארכיון במחנה, יסתכל מה עשיתי בצה"ל ואחרי זה עשיתי מילואים - שם פגשתי את אשתי", אמר לפיד.

על ליהיא אמר: "היא לביאה ולוחמת, אני לא בטוח שזה הישג עיתונאי גדול לגרום לאשתי לבכות". על נטישת הראיון מצדה, הסביר: "היא באה לריאיון על הפאראלימפי, נושא שקרוב לליבה, ואז שאלו אותה המון שאלות על שרה נתניהו. ליהיא אף פעם לא אומרת מילה רעה על אף אחד, היא לא רצתה לפגוע באף אחד. שרה לא עשתה דבר רע לא לליהיא ולא לי, אז היא, עלו לה דמעות ויצאה, חזרה הביתה עוד עם דמעות בעיניים".

הריאיון אותו נטשה ליהיא לפיד:

נציין כי בערך של לפיד בוויקיפדיה נכתב כי את רוב שירותו הצבאי עשה ראש הממשלה ככתב בעיתון "במחנה", בין השנים 1982 ל-1985. "לאורך השנים העלה לפיד שתי גרסאות שונות בקשר לתחילת שירותו ונסיבות העברתו ל'במחנה'. לפי גרסה אחת החל את שירותו בחיל השריון, ובמהלך מלחמת לבנון הראשונה סבל מהתקף אסתמה כתוצאה מרימון עשן שפגע בקרבתו במהלך הנחתת מסוק. לפי גרסה מאוחרת יותר החל את שירותו במערך הנ"מ וסיבת התקף האסתמה, שבעקבותיו עבר לשרת ככתב צבאי, הייתה חשיפה לאובך ולאבק בטירונות".